اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد

فعالیت 3 مجتمع دانش‌آموزی هلال احمر گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از فعالیت سه مجتمع دانش‌آموزی هلال احمر در این استان خبر داد.

فعالیت 3 مجتمع دانش‌آموزی هلال احمر گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید محمدی عصر امروز در جلسه هلال احمر استان با اشاره به فعالیت مجتمع‌های دانش‌آموزی هلال احمر، اظهار داشت: مجتمع‌های آموزشی هلال احمر گیلان فضایی مناسب برای پرورش استعدادهاست.
وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های دانش‌آموزی در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی، امدادی و بشردوستانه فعالیت می‌کنند، اذعان داشت: در این مجتمع‌های دانش‌آموزان ضمن تحصیل دروس آموزشی با شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی، مذهبی، مهارت‌های امدادی، بشردوستانه و نحوه ارائه خدمات عام‌المنفعه را به صورت تئوری و عملی توسط مربیان استانی فرا می‌گیرند و با انجام فعالیت‌های داوطلبانه و خودجوش آموخته‌های خود را بازآموزی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه مجتمع دانش‌آموزی جمعیت هلال احمر گیلان در شهرستان‌های رودسر، سیاهکل و رودبار فعالیت می‌کنند که 82 نفر از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم به صورت رایگان در آن مشغول به تحصیل هستند.
این مسئول، با بیان اینکه هلال احمر گیلان جزو جمعیت درجه یک کشور است، افزود: هلال احمر گیلان فعالیت‌های مهمی در تمام عرصه‌ها مانند امداد و نجات انجام داده است.       
وی، داشتن پایگاه مجهز امداد و نجات را از ویژگی‌های جمعیت هلال احمر گیلان عنوان کرد و بیان داشت: کمک به نیازمندان و پرداخت وام‌های بلاعوض و معرفی افراد به بانک که نیازمند تسهیلات بودند، از جمله فعالیت‌های هلال احمر استان بوده است.
محمدی، با اشاره به اینکه این جمعیت در زمینه فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: ویزیت رایگان و ارائه خدمات پزشکی در بخش درمان و راه‌اندازی مرکز پزشکی حج و زیارت و واکسیناسیون حج از جمله اقدام‌های هلال احمر در سال گذشته بود.   
وی، با تصریح بر اینکه این اقدام‌ها در سال جاری نیز دنبال می‌شود، گفت: در بخش آموزش عمومی جامعه نیز که یکی از نیازهای اساسی است، اقدام‌هایی صورت گرفته و با جدیت پیگیری می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، با تاکید بر ضرورت برطرف کردن محرومیت‌های استان و تقویت امکانات مورد نیاز در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: تقویت پایگاه‌های امدادی و جاده‌ای با هدف تجهیز تمام اداره‌های هلال احمر استان از اهداف این سازمان در سال جاری است.
وی، هلال احمر را خانه افراد خیر و انسان‌دوست بیان کرد و اظهار داشت: این سازمان با هدف خدمات بشردوستانه امداد و نجات، آموزش و کمک به آسیب‌دیدگان و محرومان سازماندهی شده و بیشترین درصد کمک به این سازمان، کمک‌های مردمی بوده است.          
محمدی، با بیان اینکه هلال احمر مسئول‌ترین مرجع در ارائه خدمات امدادی است، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر بیشترین نقش را در کاهش اثرات بلایای طبیعی دارد و حضور امدادگران هلال احمر در این شرایط و حوادث بسیار موثر است.     
وی، خدمات هلال احمر را بزرگ و مهم دانست و اذعان داشت: هلال احمر یک سازمان مردمی و عام‌المنفعه محسوب می‌شود که به عنوان بازوی پرتوان دولت و یک ارتش مجهز غیر نظامی عمل کرده و همواره آماده ارائه خدمات امدادی است. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان فعالیت این سازمان مردمی در استان را به لحاظ امکانات و نیروی متخصص انسانی مثبت ارزیابی کرد و افزود: هلال احمر گیلان در حال حاضر به عنوان یک جمعیت امدادی درجه یک و فعال در سطح کشور فعالیت دارد و با توجه به عملکرد مثبت جوانان توانمند و فعال عضو خود همواره جزو سازمان‌های پیشرو در بحث امداد و نجات استان و کشور مطرح بوده است.
وی هلال احمر را یار و یاور مردم در حوادث و بحران دانست و ابراز داشت: تلاش برای نجات یک انسان افتخارآمیزترین لحظه زندگی یک فرد امدادگر عضو جمعیت هلال احمر است.
محمدی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز دنیا است، بیان داشت: در بحث حوادث غیر مترقبه از تعداد حوادث شناخته شده و ثبتی در دنیا، 35 مورد آن در کشور ما اتفاق می‌افتد و این امر سبب می‌شود تا جمعیت هلال احمر کشور برای مقابله و در زمان بحران و حوادث از آمادگی همیشگی برخوردار باشد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان متذکر شد: در راستای تقویت هرچه بیشتر تجهیزات امدادی و فعال کردن مدیریت بحران باید در استان برنامه‌ریزی‌های اساسی و جدی اعمال شود.
وی با تاکید بر حفظ آمادگی امدادگران استان در مواجه با حوادث و بلایای طبیعی یادآور شد: وظیفه یک امدادگر در مرحله نخست حفظ آمادگی جسمانی و انجام تمرینات ویژه برای مقابله با حوادث است.
محمدی، آموزش، مانورهای امدادی و هدایت آن به طرف جامعه را از وظایف هلال احمر ذکر کرد و ابراز داشت: آموزش در مدیریت بحران امری ضروری است و نباید از اثرات آن غافل شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول