اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی استان زنجان:

صنایع ریلی صادرات زنجان را رونق می‌بخشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان بازرگانی استان زنجان با اشاره به راه اندازی ایستگاه راه آهن مخصوص صادرات گفت: صنایع ریلی صادرات زنجان را رونق می‌بخشد.

صنایع ریلی صادرات زنجان را رونق می‌بخشد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید صدری شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح گمرک ایستگاه راه آهن بناب اظهار داشت: برای رونق بخشیدن به صادرات استان زنجان در بخش ریلی، گمرک در ایستگاه راه آهن بناب راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده تصمیم گرفته شد که صادرات و واردات غیرنفتی از طریق ریلی از یک نقطه انجام شود، تصریح کرد: همه کارهای صادرات و واردات استان زنجان از این نقطه انجام می‌شود.
رئیس سازمان بازرگانی استان زنجان خاطر نشان کرد: درخواست ما این است که صادرات و واردات کالا از طریق صنایع ریلی با زمانبندی منظمی صورت گیرد تا کالا به تاخیر به مقصد نرسد و رضایت‌مندی صادر و وارد کنندگان فراهم شود.
وی به صادرات غیر نفتی استان زنجان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته 280 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از استان زنجان انجام شده است.
صدری از هدف گذاری صادرات غیر نفتی استان زنجان در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: برای سال 90 صادرات 500 میلیون دلار کالای غیر نفتی هدف گذاری شده است.
وی تاکید کرد: برای تحقق این هدف صادرات و واردات از طریق صنایع ریلی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل سازمان بازرگانی استان زنجان به افزایش ظرفیت صادرات استان زنجان در صنایع ریلی اشاره کرد و ادامه داد: صنایع ریلی استان زنجان ظرفیت صادرات بیش از یک هزار تن کالا با 20 کانتینر در روز را دارد.
وی یادآور شد: قبل از این صادرات در این بخش هفته‌ای در حدود 200 تن بوده است.
صدری با بیان اینکه بیشترین صادرات استان زنجان از طریق صنایع ریلی شامل گچ، سنگ آهک، سنگ آهن و ... است، تصریح کرد: خاک‌های خام معادن استان زنجان از دیگر مواد صادراتی استان زنجان از طریق صنایع ریلی است.
وی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال جاری 82 میلیون دلار کالای غیر نفتی از استان زنجان به خارج از کشور صادر شده است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 80 درصد رشد را نشان می‌دهد.
از اول سال جاری تاکنون بیش از 95 میلیون دلار کالا از استان زنجان به خارج از کشور صادر شده است که این میزان از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد و از نظر ارزش نیز 160 درصد رشد را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول