اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان تاکید کرد:

ایجاد انقلابی عظیم در صادرات زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: در سال‌جاری انقلاب بزرگی در نهضت صادرات استان زنجان صورت گرفته است.

ایجاد انقلابی عظیم در صادرات زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در همایش تجلیل از صادر کنندگان برتر استان زنجان اظهار داشت: تقویت زیر ساخت‌های تجارتی از جمله اقداماتی است که به منظور توسعه تجارت در استان زنجان ببندید.
وی با بیان اینکه در سال گذشته جهشی بزرگ در نهضت صادرات در استان زنجان صورت گرفته است، از آغاز سال‌جاری نیز انقلابی در نهضت صادرات در استان زنجان صورت گرفته است.
استاندار زنجان با اشاره به اهمیت بسیار زیاد صادرات تاکید کرد: در صورت موفقیت استان زنجان در عرصه صادرات شاهد پیشرفت استان در همه زمینه‌ها خواهیم بود.
وی با اشاره به افزایش صادرات در استان زنجان یادآور شد: هنوز هم از بسیاری از ظرفیت‌های استان در زمینه صادرات غیر نفتی استفاده نشده است.
رئوفی‌نژاد افزود: مسئولان ذی‌ربط باید اقدامات لازم را در زمینه جذب صادرات انجام دهند.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال‌جاری بیش از 48 درصد صادرات استان محقق شده است، اضافه کرد: در حال حاضر سرعت صادرات در استان زنجان بیش از دیگر نقاط کشور است.
استاندار زنجان گفت: در حال حاضر نزدیک به 120 میلیون دلار از کالایی که در زنجان تولید می‌شود از زنجان صادر نشده و از بندر عباس صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در گمرک زنجان ظرفیت بسیاری ایجاد شده است، افزود: بر خلاف سال‌های گذشته که گمرک استان زنجان در ته جدول صادرات قرار داشت در حال حاضر ارتقا و پیشرفت خوبی در زمینه صادرات داشته است.
رئوفی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر گمرک استان زنجان در رتبه 17 صادرات کشوری قرار دارد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرودگاه زنجان یادآور شد: هنوز از ظرفیت‌های فرودگاه زنجان به اندازه کافی استفاده نشده است.
وی با بیان اینکه صادرات از فرودگاه منافع بسیاری برای استان به دنبال دارد، ادامه داد: باید اقدامات لازم در زمینه انتقال مسافران از فرودگاه استان زنجان صورت گیرد.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه مسئولان ذی‌ربط در تلاش هستند تا با اقدامات لازم سالانه 50 هزار زائر از فرودگاه استان به عربستان اعزام شوند، اضافه کرد: این پیش‌بینی برای استان زنجان نبوده و برای سه تا چهار استان هم‌جوار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بی‌نظیر بودن سیر تولیدی در شهرستان طارم یادآور شد: از 45 هزار تن سیری که تولید می‌شود، هنوز برای یک کیلو از این سیر هم برنامه‌ریزی وجود ندارد.استاندار زنجان با تاکید بر اینکه محصولات تولیدی در استان باید از خود استان صادر شود، بیان کرد: مجموعه استانداری آمادگی لازم به منظور انجام همکاری های لازم را در این زمینه دارا است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول