اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

استانداردهای امنیتی متناسب با تغییرات شیوه زندگی تعریف شود

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: استانداردهای امنیتی امروز باید متناسب با تغییرات شیوه زندگی و نیز پیچیدگی ارتباطات دو عامل بزه انسان و طبیعت ریشه‌یابی و روح انسانی در معماری ساختمان‌ها لحاظ شود.

استانداردهای امنیتی متناسب با تغییرات شیوه زندگی تعریف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی ظهر امروز در همایش سالانه کوپ‌های فرماندهی استان اصفهان در جمع روسای کلانتری‌ها و پلیس آگاهی استان در پادگان شهید وطن پور اصفهان با اشاره به دو موضوع مهم امنیت و زندگی ایمن اظهار داشت: امنیت از همان ابتدای خلقت برای بشر امری مهم بوده و همه تلاش‌ها برای رسیدن به امنیت تا کنون ادامه داشته چراکه هر اموری در سایه امنیت و آرامش شکل می‌گیرد.
وی با بیان اینکه فلسفه سیاست به معنای تدبیر و تصمیم برای امور کلان مردم است، افزود: استانداری به عنوان یک ستاد اجرائی به دنبال ایجاد رفاه،آرامش است که با دستگاه امنیتی و اجرایی برای امنیت روز افزون دور هم جمع می‌شوند.
استاندار اصفهان با تاکید به این نکته که دو عامل از سایر دیگر عوامل بیشتر موجب بروز بزه در انسان می‌شود، تصریح کرد: دو عامل طبیعت و انسان مهم‌ترین عامل بزهکاری در جوامع امروزه هستند.
وی به کنترل سایر عوامل بزهکاری اشاره کرد و گفت: انسان به لحاظ پیچیدگی که دارد روز با تغییر و تحولات طبیعی رو به رو است که همین عوامل موجب بروز بیشتر بزهکاری می شود.
ذاکر اصفهانی با بیان اینکه فضای شهری رابطه مستقیم با مناسبات اجتماعی دارد، افزود: امنیت امروزه از مؤلفه‌های مختلفی ناشی می‌شود که پیشگیری و مقابله با آن در دستور کار قرارگرفته است.
وی در ادامه به شناخت ریشه ناامنی‌ها اشاره کرد و گفت: باید راهکارهای مقابله با ناامنی با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته شود.
استاندار اصفهان بیان داشت: امروز در شهر اصفهان ارتباط بین معماری، فضای شهری، صنعتی، وقوع جرم و عوامل حوزه‌های سایبری به پیچیدگی این فضا دامن زده به نحوی که رسیدن به یک جامعه مدنی و آرمان شهر را با مشکل مواجه کرده است.
وی به لزوم همکاری بین دستگاه‌های اجرائی در رسیدن به امنیت اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی فقط مسئول تأمین امنیت نیست بلکه تعامل سایر دستگاه‌ها را نیز نیاز دارد.
ذاکر اصفهانی ادامه داد: باید استاندارد های لازم تعریف و همه دستگاه‌ها در این چارچوب بدون وقفه به ساختن شهر مشغول باشند به نحوی که در صنعت ساختمان سازی ترسیم شود.
وی با بیان اینکه دامنه جرائم روز به روز در حال افزایش است، گفت: رویکرد جدید نیروی انتظامی اصفهان رویکرد فرهنگی متناسب با شرایط زمانه است و این تفاوت در مقایسه با 30 سال گذشته مشهود است.
استاندار اصفهان با طرح این سوال که آیا برای زندگی امروز سمبل‌های زیستی در فضای فیزیکی تعریف شده است، بیان داشت: تغیر شیوه زیست و زندگی انسان‌ها  یکی از عوامل مهم در افزایش میزان و تنوع جرم است و باید متناسب با آن تدابیر خاص برای پیشگیری و مقابله با جرایم اندیشیده شود.
وی با بیان این که امروزه بسیاری از جرایم از معماری ساختمان‌ها و فضای شهری نشات گرفته است، افزود: به همین منظور پیشگیری و مقابله با عوامل بروز ناامنی در جامعه در دستور کار همکاران ما در نیروی انتظامی قرار گرفته است.
ذاکر اصفهانی به رسیدن به آرمان شهر و مدینه فاضله اشاره کرد و افزود: امروز بیش از هر زمانی به امنیت اجتماعی نیازمندیم و در این راستا استان اصفهان رتبه بالایی دارد.
وی افزود: با گسترش فناوری اطلاعات باید پا به پای شرایط روز پیش رفت و مناسبات و چارچوب ایده‌آل خود را مطرح کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول