اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان بوشهر:

قاچاق از چالش‌های مهم امنیتی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: قاچاق به عنوان یکی از چالش‌های مهم امنیت تاثیر بسزایی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد.

قاچاق از چالش‌های مهم امنیتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سردار رضا محمدی یگانه ظهر امروز در بوشهر در نشست علمی و تخصصی امنیت اظهار داشت: امنیت از اساسی‌ترین نیازهای اجتماعی بشر است.
وی تصریح کرد: حفظ امنیت از وظایف اصلی حکومت‌ها و مهمترین اولویت در سیاست خارجی و داخلی دولت است.
محمدی یگانه با تشریح جایگاه قاچاق در نظام اجتماعی ایران اضافه کرد: تاثیر منفی قاچاق در نظم و امنیت اجتماعی انکارناپذیر است و باید برای آن راهکاری اساسی اندیشید.
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پدیده قاچاق علاوه بر سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی دارای اهمیت ویژه‌ای است.
وی ادامه داد: این امر به عنوان یک تهدید جدی بر سر راه تجارت آزاد محسوب می‌شود و هزینه‌های زیادی بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.
محمدی یگانه یادآور شد: قاچاق کالا از یک طرف درآمدهای گمرکی و مالیاتی را کاهش می‌دهد و از سویی سبب خروج ارز، فرار گسترده سرمایه، افزایش بیکاری و کاهش تولیدات صنعتی داخلی می‌شود.
وی افزود: دولت در برابر این پدیده با وضع ضمانت‌های اجرایی محکم کیفری، واکنش قهرآمیز نشان داده است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: نامشروع دانستن قاچاق در قانون اساسی، آوردن قاچاقچیان در شمار اخلال‌گران نظام اقتصادی و محاکمه آنها در دادگاه‌های انقلاب، تجویز تیراندازی به قاچاقچیان فراری از سوی پلیس از این جمله اقدامات است.
محمدی یگانه گفت: استان بوشهر بیش از 700 کیلومتر مرز دریایی دارد که این موضوع چالش‌های زیادی را در برقراری امنیت این مرز دریایی ایجاد می‌کند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر برخی از آثار نامطلوب قاچاق بر حوزه نظم و امنیت را تغییر الگوی مصرف جامعه، ایجاد اشتغال کاذب، افزایش ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی ذکر کرد.
محمدی یگانه اظهار داشت: رشد آسیب‌های اجتماعی، تهدید سلامت و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان، تضعیف فرهنگ کار مفید در مناطق مرزی و تخریب ارزش‌های فرهنگی اجتماعی از دیگر آثار نامطلوب قاچاق در حوزه نظم و امنیت جامعه به شمار می‌رود.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول