اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نوشهر خبر داد

واگذاری اراضی ملی نوشهر برای پارک جنگلی

خبرگزاری فارس: شهردار نوشهر از نهایی ‌شدن واگذاری پنج هکتار از اراضی ملی ضلع جنوبی سنگ تجن خبر داد و گفت: این میزان از اراضی ملی برای ایجاد پارک جنگلی به شهرداری واگذار می‌شود.

واگذاری اراضی ملی نوشهر برای پارک جنگلی
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، علی امانی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی نوشهر بیان داشت: در بودجه سال 90 نیز 420 میلیون تومان برای نگهداری فضای سبز در نوشهر پیش‌بینی شده که این میزان در حال هزینه است.
وی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری نیازمند مشارکت و احساس مسئولیت شهروندان و کسبه است، از صدماتی که به فضای سبز به ویژه درختان نارنج پیاده‌روهای شهر وارد آمده است ابراز گلایه کرد.
شهردار نوشهر ابراز داشت: شهرداری برای نگهداری و طراوت شهر با بهره‌بردن از این درختان و دیگر گونه‌های درختی و درختچه‌ای هزینه‌ای گزاف را سالیانه پرداخت می‌کند و شهروندان بدون مجوز شهرداری نمی‌توانند نسبت به قطع و خشکاندن آن اقدام کنند.
امانی ادامه داد: طی دوره سه ساله در حال مداوای درختان نارنج بیمار شهر هستیم و تاکنون 300 اصله نارنج جایگزین نارنج‌های بیمار شده تا بتوانیم فضای سبز شهر را حفظ کرده و از اینگونه درخت با توجه به شرایط ایده‌آل برای این شهر حفاظت کنند.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه فضای سبز شهری کارهای زیرساختی زیادی در حال انجام است از نهایی شدن واگذاری پنج هکتار از اراضی ملی ضلع جنوبی سنگ تجن به این منظور خبر داد و گفت: این میزان از اراضی ملی برای ایجاد پارک جنگلی به شهرداری واگذار می‌شود.
شهردار نوشهر همچنین ساماندهی میدان لیتینگان و مبادی ورودی شهر از این قسمت را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شهرداری نوشهر عنوان کرد و بیان داشت: طرح ترافیکی میدان لتینگان برای تصویب به استان رفته و با اجرای این طرح که 150 میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد از رفتار میدانی خارج می‌شود و حدود دو هکتار از عرصه آن استحصال و به فضای سبز پارک نگین افزوده می‌شود.
وی در پایان اذعان داشت: سال گذشته 200 میلیون تومان اعتبار برای توسعه فضای سبز در نوشهر تخصیص داده شد که بیش از این میزان هزینه شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول