اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی داشتن بانک اطلاعاتی است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: زمینه توسعه اقتصادی-اجتماعی داشتن بانک اطلاعاتی است.

زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی داشتن بانک اطلاعاتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری بانک اطلاعات شهری مشهد، علی صفرزاده اظهار داشت: زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی داشتن بانک اطلاعاتی است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه مشهد و پذیرش بیش از 25 میلیون زائر و همجواری بیش از سه میلیون مجاور، با وجود 120 هزار واحد صنفی و گردشگری  مناطق شهری و حومه، وجود بانک اطلاعات جامع و کاملی در فعالیت‌های مختلف و حوزه‌های اقتصادی، تفریحی و زیارتی ضروری است.
صفرزاده با تاکید بر اینکه مشهد به عنوان دومین کلان‌شهر ایران نیازمند اطلاع رسانی قوی است ابراز داشت: با توجه به اینکه پایتخت معنوی ایران نیازمند اطلاع رسانی جامعی به شهروندان و زائران است، در این راستا سازمان‌های مختلف به فراخور خود به این امر مهم  متناسب با حوزه فعالیتشان اقدام  کرده‌اند اما هیچ‌گاه بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از سوی دستگاهی ارائه نشده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی بیان کرد: در صورت نگاه ویژه به مقوله اطلاع رسانی استاندارد و قابل قبول برای مجاوران و زائران، با افزایش حضور زائران مواجه می‌شویم.
وی ادامه داد: با افزایش حضور زائران ضمن انجام تکلیف و خدمت‌رسانی به مشتاقان زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) شرایط رشد و توسعه اقتصادی فراهم می‌شود.
صفرزاده تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 70 درصد مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرهای کشور در شهر مشهد مقدس قرار دارد و امکان افزایش این ظرفیت با بازسازی مناطق  اطراف حرم مطهر وجود دارد.
وی شاخص‌های مهم بانک اطلاعات شهری مشهد را این‌گونه عنوان کرد و اظهار داشت: بانک اطلاعاتی جامع مشهد می‌بایست دارای شاخص‌هایی از جمله اطلاعات جمعیتی، اطلاعات تاریخی، اطلاعات مذهبی، اطلاعات اقتصادی، اطلاعات فرهنگی، اجتماعی و اختصاصی بارگاه ملکوتی باشد که می‌توان گفت وجود بانک اطلاعات شهری مشهد در این راستا نقش به سزایی دارذ.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول