اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در مالزی خبر داد

توافق‌ اقتصادی بین کرمان و مالزی

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در مالزی گفت: توافق‌های سه جانبه‌ای بین اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمان، ‌سفارت ایران در مالزی و هیئت تجاری مالزیایی در کرمان صورت گرفت.

توافق‌ اقتصادی بین کرمان و مالزی
محمدمهدی زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هر چند که 80 هزار ایرانی در مالزی زندگی می‌کنند، اما هنوز یک مرکز ویژه ایرانیان در مالزی ایجاد نشده است تا ایرانی‌ها بتوانند، آیین‌های مختلف خود را در این مکان برگزار کنند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های سفارت در مکان‌های اجاره‌ای برگزار می‌شود از نامه‌نگاری برای ایجاد این فضا در مالزی خبر داد و افزود: در سال گذشته از سوی نهاد ریاست جمهوری 6 میلیون یورو برای احداث مرکز مذکور در نظر گرفته شد، اما به هر دلیلی در سال گذشته این رقم اختصاص داده نشد.
زاهدی با بیان اینکه حدود 6 هزار نفر دانش‌آموز ایرانی در مالزی تحصیل می‌کنند، اذعان داشت: 600 نفر از این دانش‌آموزان در زیر چتر مستقیم مجتمع‌های آموزشی وابسته به دولت هستند و 2 هزار نفر در مدارس بین‌المللی و تعدادی هم از طریق آموزش از راه دور تحصیل می‌کنند.
وی توسعه مدرسه‌های ایرانی در مالزی را مورد توجه دانست و عنوان کرد: در مهرماه سال جاری مجتمع دخترانه امام خمینی (ره) در مالزی دایر شد و 240 نفر در این مدرسه مشغول به تحصیل شدند.
 
‌*18 ایرانی در لیست اعدام مالزی  
زاهدی تصریح کرد: 300 نفر زندانی ایرانی در زمینه قاچاق موادمخدر در زندان‌های مالزی به سر می‌برند که از این تعداد حدود 30 نفر زن هستند.
وی ابراز داشت: حکم اعدام 18 نفر از این زندانیان از جمله یک زن صادر شده و در مرحله تجدید نظر است.
زاهدی اذعان داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مرزهای هوایی کشور به خوبی کنترل می‌شود، اما مافیای قاچاق موادمخدر بیشتر از مرزهای دریایی به مالزی وارد می‌شوند.
وی خواستار کنترل مرزهای آبی و حساسیت ویژه مسئولان نسبت به مرزهای آبی کشور شد.
 
*گسترش رابطه اقتصادی و تجاری کرمان و مالزی
زاهدی با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان کرمان در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدمات فنی مهندسی، صنایع بالادستی و جنبی بیان داشت: در ماه گذشته قوی‌ترین تیم اقتصادی مالزی با سرپرستی یکی از مدیران ارشد و به تعبیری غول مدیریت صنعتی مالزی برای آشنایی با این ظرفیت‌ها و زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری به کرمان سفر کردند.
وی خاطرنشان کرد: سرپرست این هیئت تجاری پس از بازدید از کرمان در گفت‌وگویی اعلام کرد که به شدت تحت تأثیر توانمندی‌های استان کرمان قرار گرفته است.
زاهدی با اشاره به اینکه هیئت تجاری مالزیایی برای همکاری اقتصادی با مسئولان در کرمان اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: توافق‌های سه جانبه‌ای بین اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمان، ‌سفارت ایران در مالزی و هیئت تجاری مالزیایی صورت گرفت.
وی از رئیس و معاونان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان برای میزبانی مناسب از هیئت مالزیایی قدردانی کرد و ابراز داشت: مشارکت اقتصادی مذکور به توسعه و رشد اقتصادی و صنعتی در استان کرمان و اشتغالزایی در این خطه کمک می‌کند.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول