اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

متخلفان اقتصادی 800 میلیون ریال جریمه شدند

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: اصناف متخلف بوشهر در یک‌ ماه گذشته 797 میلیون ریال جریمه شدند.

متخلفان اقتصادی 800 میلیون ریال جریمه شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حیدر یزدانشناس یکشنبه شب در جلسه شورای کنترل و نظارت شهرستان بوشهر اظهار داشت: با تداوم روند اجرای نظارت بر بازار در قالب بازرسی مشترک با مجامع امور صنفی که با هدف نظارت گسترده و همه جانبه بر مراکز عرضه و خرید کالا در استان صورت گرفت بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی متخلف بیش از 797 میلیون ریال جریمه شدند.
وی اضافه کرد: طی آذر ماه گذشته، ارزش ریالی پرونده‌های متشکله برای واحدهای متخلف اقتصادی، اعم از بنگاه‌های تولیدی و واحدهای عمده و خرده فروش کالا از مرز 797 میلیون و 547 هزار ریال گذشت.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: در آذر ماه گذشته بالغ بر 14 هزار و 589 مورد بازرسی توسط تیم‌های مشترک بازرسی اصناف و سازمان صنعت،معدن و تجارت صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: از این میزان بازرسی بیش از 7 هزار و 400 مورد توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و 7 هزار و 189 فقره بازرسی توسط اکیپ‌های بازرسی مجامع امور صنفی و اتحادیه‌های صنفی سراسر استان انجام گرفته است.
یزدانشناس گفت:  در آذر ماه گذشته تعداد 438 پرونده تخلف برای واحدها و بنگاه‌های اقتصادی متخلف به ارزش بیش از 797 میلیون و 547 هزار ریال تشکیل و پرونده‌های مذکور برای سیر مراحل قانونی و صدور رای به شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطر نشان کرد: در آذر ماه گذشته تعداد 325 مورد گزارشات مردمی از طریق تماس تلفنی با واحد 124 این سازمان دریافت شده که همگی مورد بررسی قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: بیشترین حجم جرایم  را در ماه گذشته به ترتیب بخش خدمات عمومی و حمل و نقل با 727میلیون ریال، مواد غذایی نظیر قند و شکر و روغن نباتی 34میلیون و 560 هزار ریال، میوه و تره‌بار 9 میلیون و 910 هزار ریال و بخش عرضه مواد لبنی با 7 میلیون و 627 هزار ریال بیشترین میزان جرائم و تخلفات صنفی را به خود اختصاص داده‌اند.
یزدانشناس بر تداوم بازرسی و نظارت همه جانبه با کمک ناظران مردمی بر بازار تاکید کرد و افزود: نظارت بر مراکز نگهداری کالا شامل سردخانه‌ها، انبارها، رعایت نصب برچسب قیمت‌ها، رعایت درصدهای مجاز سود عمده و خرده فروشی و صدور فاکتور برای کالاها و خدمات از طریق بازرسی مشترک این سازمان با سازمان‌های صنفی و مشارکت ناظران افتخاری با جدیت و دقت نظر کامل دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد 212 ناظر افتخاری فعال، این سازمان را در کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار یاری می‌کنند، خاطر نشان کرد: در آذر ماه سال ‌جاری گشت‌های مشترک با بازرسان اداره کل تعزیرات حکومتی به صورت هفتگی ادامه داشته و در این ماه تعداد 58 گشت مشترک با حضور 69 بازرس انجام شده است.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول