اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی:

منابع ملی پشتوانه جهاد اقتصادی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: منابع ملی موجود در کشور پشتوانه جهاد اقتصادی است.

منابع ملی پشتوانه جهاد اقتصادی است
علی پیرمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در مواردی منابع ملی برای عرصه‌های جنگلی، طرح‌های کشاورزی، صنعتی و عمرانی واگذار می‌شوند و این امر از طریق امور اراضی اداره کل منابع طبیعی پس از انجام مطالعات لازم انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به استعدادیابی اراضی ملی در استان، تصریح کرد: این اراضی مکان‌یابی و استعدادیابی می‌شوند و سپس واگذار می‌شوند.
این مسئول با اشاره به واگذاری اراضی ملی به طرح مسکن روستایی، افزود: در قالب ماده 4 طرح مسکن روستایی برای طرح هادی و غیرهادی زمین واگذار می‌کنیم.
پیرمرادی اعلام کرد: اراضی ملی باید در راستای تحقق هر چه بهتر و بیشتر جهاد اقتصادی مورد استفاده قرار گیرند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در ادامه با تأکید بر توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری، خاطر نشان کرد: در راستای ترویج درختکاری و کشت درختان دارویی 98هکتار از اراضی ملی در شهرهای مختلف استان از جمله پلدشت، سلماس، خوی و ماکو به امر درختکاری اختصاص یافته است.
وی با اشاره به انواع درخت‌های کشت شده در این اراضی، خاطر نشان کرد: این درخت‌ها شامل درخت‌های جنگلی از جمله افرا، سرو، سنجد و سماق هستند.
این مسئول با بیان اینکه سرانه جنگلی در استان نسبت به سرانه کشوری پایین‌تر است، اظهار داشت: در این زمینه باید با تشویق و ترغیب مردم، بهره‌برداران و روستاییان ضمن افزایش سرانه فضای سبز، فرهنگ درختکاری را نیز به طور همزمان توسعه دهیم.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول