اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کارگردان علیرضا تقاصی

فیلم «دوباره نگاه کن» به جشنواره 100 ثانیه‌ای می‌رود

خبرگزاری فارس: کارگردان کرمانی گفت: فیلم مستند «دوباره نگاه کن» کاندیدای حضور در هشتمین جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ای شد.

فیلم «دوباره نگاه کن» به جشنواره 100 ثانیه‌ای می‌رود
علیرضا تقاصی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: فیلم مستند «دوباره نگاه کن» در شهرستان بم و در زمینه زلزله تهیه و تولید شد.
وی تصریح کرد: این فیلم در دو ورژن 100 ثانیه و سه دقیقه‌ای و برای نخستین بار در استان کرمان با روش فول‌اچ‌دی و فول‌فریم ساخته شده است.
تقاصی موضوع فیلم «دوباره نگاه کن» را موقعیت انسانی برشمرد و عنوان کرد: در این فیلم یک عکاس در موقعیتی قرار می‌گیرد که باید بین یک کادر زیبا برای عکاسی و نجات یک انسان یکی را انتخاب کند.
وی ابراز داشت: با توجه به اینکه من اهل بم هستم، همیشه دغدغه داشتم که هنرمندانی که در زمان زلزله به شهر بم آمدند، چه نگاهی به این حادثه داشتند.
تقاصی با اشاره به اینکه رسالت و هویت هنرمندان در موقعیت‌های خاص یک امتحان الهی است، افزود: این موضوع که هنرمندان با چه دیدگاهی وارد حوزه هنر می‌شوند، حائز اهمیت است و هنرمندان باید با دانش وارد این عرصه شوند.
وی از حضور فیلم مستند «دوباره نگاه کن» در هشتمین جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ای خبر داد و خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان کرمان تهیه‌کننده این فیلم است.
این هنرمند با بیان اینکه بیشتر خانه‌های فرو ریخته در زلزله بم آواربرداری شده‌اند، گفت: برای فیلمبرداری صحنه‌های فیلم «دوباره نگاه کن» به صورت اتفاقی خانه‌ای را که هنوز آواربرداری نشده بود، پیدا کردیم.
تقاصی بیان داشت: حمید صادقی از عکاسان فعال کرمان و نوشین عابدی کودک خردسال بمی در این فیلم ایفای نقش کردند و تدوین این اثر در کرمان و تهران توسط مجتبی صفر علیزاده و سید سعید منتظری انجام شد.
وی از سید سعید منتظری و ابوالفضل مطهری به عنوان صدابرداران فیلم دوباره نگاه کن نام برد و افزود: در این فیلم مریم معروفی دستیار کارگردان بود.
تقاصی از فیلم «مروارید کویر» به عنوان آخرین اثر خود نام برد و ابراز داشت: در این فیلم مستند که در بازار تاریخی شهر کرمان ساخته شده به «فالوده کرمانی» پرداخته شده است.
وی همچنین از حضور دو اثر خود به نام‌های «آشیان فرشتگان» و «خداپرست» در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد خبر داد. 
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول