اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به کارگردانی مستند‌ساز سیستان‌و بلوچستانی صورت می‌گیرد؛

اکران دو فیلم کوتاه در دانشگاه علوم اجتماعی تهران

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دو فیلم کوتاه از محمدعلی هاشم‌زهی مستند ساز نام آشنای سیستان و بلوچستان در دانشگاه علوم اجتماعی تهران اکران می‌شود.

اکران دو فیلم کوتاه در دانشگاه علوم اجتماعی تهران
حجت‌الاسلام عباس دانشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: دو فیلم کوتاه مستند انسان‌شناسی به نام‌های اسکو و بهارگاه، 29 آذرماه در دانشگاه علوم اجتماعی تهران اکران و سپس مورد نقد و بررسی اساتید این دانشگاه قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بهارگاه و اسکو دو مستند انسان‌شناسی و فرهنگی هستند و مدت زمان پخش هر کدام 25 دقیقه است، افزود: مستند کوتاه اسکو چهاربار در جشنواره ایدفا به نمایش درآمده که در هر نمایش مورد استقبال قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد:  فیلم مستند اسکو دهمین ساخته هاشم‌زهی است که به ارتباط صمیمانه ساربان بلوچ با یکی از شترها به نام اسکو می‌پردازد.
دانشی ادامه داد: مستند کوتاه «اسکو» پیش از حضور در جشنواره ایدفا، ‌جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره آلماتی قزاقستان 2011، جایزه ویژه هیات داوران در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کیش و تقدیر هیئت داوران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران را گرفته است.
وی با بیان اینکه بهارگاه مستندی درباره مراسم استقبال از نوروز در بلوچستان است، افزود: این مستند در مدت‌زمان 2۲ دقیقه به تهیه‌کنندگی مرتضی ندایی، تصویربرداری صادق سوری، صدابرداری مهدی کریمی و تدوین آرش زاهدی‌اصل ساخته شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: راهیابی به جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش ازمیان 931 فیلم  از جمله افتخارات فیلم کوتاه بهارگاه ساخته هاشم‌زهی است.
دانشی بیان کرد: جایزه ویژه هیات منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی تهران در سال 2008 برای انمیشین سرشت پنهان، جایزه بهترین فیلم در بخش پرتره در جشنواره فیلم پروین اعتصامی 2009 برای فیلم مهتاب، جایزه بهترین کارگردانی مستند در جشنواره فیلم کوتاه رویش 2010 برای فیلم آسکو از افتخارات محمد علی هاشم‌زهی است.
  انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول