اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکمیلی / رئیس جمهور/

ملت ایران قدرشناس ایثار ایثارگران هستند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: ملت قدرشناس ایثار ایثارگران هستند.

ملت ایران قدرشناس ایثار ایثارگران هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمود احمدی‌نژاد در جمع نخبگان و ایثارگران ایلامی اظهار داشت: تجلیل از ایثارگران به معنای آن است که ملت ایران قدرشناس فداکاری‌های ایثارگران است.
وی ادامه داد: گرچه کسی نمی‌تواند در این دنیا آنطوری که شایسته و بایسته است از ایثار ایثارگران تقدیر و تشکر کند.
این مسئول اضافه کرد: جلسه ما و اعطای نشان ایثار به نمایندگی از همه ملت نشانه قدرشناسی ملت بزرگ ایران اسلامی است، کسانی که جان و موجودیت خود را برای عزت ملت، برای پاسداری از ارزش‌های الهی، برای استقلال کشور و صیانت از خاک میهن مقدس ایثار کردند در چشم ملت ایران همواره عزیز و محترم هستند.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: تقدیر از ایثارگران نشانه آن است که راه عزت و سرافرازی همین است، بدون ایثار و روحیه ایثار محال است که یک ملت به قله‌های افتخار و عزت دسترسی یابد.   
رئیس جمهور گفت: هر ارزش، پیشرفت، عزت، هر دستاورد انسانی و آرمانی مستلزم ایثار است و اگر ایثار ایثارگران نبود امروز اثری از ایران، انقلاب و ارزش‌های الهی نبود.
وی ادامه داد: تجلیل از عالمان و خدمتگزاران وظیفه‌ای سنگین است، علم، راه پیشرفت و عامل اصلی سعادت و کمال انسان و جامعه است.
این مسئول اضافه کرد: انسان منهای علم فرقی با سایر موجودات ندارد، کار علمی یک مجاهدت است و آن عاملی که ارزش‌های الهی، انسانیت، ایثار و فداکاری را در جامعه ترویج می‌کند علم است.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر ملتی بخواهد قله‌های پیشرفت، عزت و شرف را تسخیر کند باید از مسیر علمی حرکت کند، علم مایه اقتدار، عزت، رفاه و سعادت است.

* فاصله برخورداری ایلام با دیگر استان‌ها زیاد است
احمدی‌نژاد گفت: اگر در موقعیتی بودیم که استان ایلام استعداد نداشت و  امکانات طبیعی در این استان نبود منابع و ذخایر طبیعی نیز وجود نداشت به طور قطع کاری نمی‌شد کرد.
رئیس جمهور اضافه کرد: با گزارش‌هایی که از استاندار ایلام و دیگر مسئولان و مردم دریافت کردم، معلوم شد که استان دارای استعدادهای بسیار فراوانی در بخش‌های مختلف است.
احمدی‌نژاد تصریح کرد:  ایلام استعدادهای بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد و این یعنی ایجاد صنایع نفت و گاز و صنایع پایین‌دستی، استعداد بسیار خوبی هم در حوزه کشاورزی در استان وجود دارد.
رئیس جمهور گفت: ایلام استعداد خوبی نیز در حوزه گردشگری دارد، اگر منطقه‌ای تنها یک استعداد داشته باشد به سرعت آباد می‌شود و استان ایلام سه استعداد برتر دارد.
وی ادامه داد: باید هر سه استعداد طبیعی استان ایلام را فعال کنیم، کارهایی هم در حوزه گاز، نفت و پتروشیمی شده اما هنوز در ابتدای راه هستیم.
رئیس جمهور اضافه کرد: روز پنجشنبه در نشست هیئت دولت در این خصوص بحث خواهیم کرد و حرکت و انرژی خواهیم دمید در حوزه نفت، گاز و صنایع پایین‌دستی این دو ذخایر در ایلام.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: در بخش کشاورزی زمین‌های بسیار خوبی داشته اما برخی از چاه‌های کشاورزی برای استفاده بیشتر باید کف‌شکنی شوند و دولت هم در این راستا کمک خواهد کرد.
رئیس جمهور گفت: قبول داریم که منابع موجود در استان کم است فرض کنیم کل پول‌هایی که مردم استان در بانک‌ها قرار دادند هزار میلیارد تومان باشد تاکنون نیز بیش از هزار میلیارد تومان نیز بانک‌ها تسهیلات پرداخت کرده‌اند و بیش از این نیز مقدور نبوده است.
وی ادامه داد: این به معنای این نیست که دیگر بانک‌ها وام و تسهیلات پرداخت نکنند بلکه باید از جاهای دیگری کمک گرفته شود تا مشکل حل شود و این عین عدالت است.
این مسئول اضافه کرد: قانون می‌گوید باید به 80 درصد منابع وام پرداخت شود اما باید در برخی جاها استثنا قائل شد و در ایلام باید دو برابر حدنصاب منابع تسهیلات پرداخت شود.
انتهای پیام/غ10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول