اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه

23 هزار نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: سالانه 23 هزار نفر در سوانح رانندگی کشته می‌شوند.

23 هزار نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم محمدکاظم تدین ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم اظهار داشت: امروز بحث سوانح و حوادث جاده‌ای یکی از مهم‌ترین موضوعات در سطح دنیا به شمار می‌رود و شایع‌ترین دلایل فوت افراد در ایران بین سنین یک تا 40 سال، تصادفات است و سالانه 23 هزار نفر در این سوانح کشته می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت را ارتقای وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی و پیش‌بیمارستانی اعلام کرد و افزود: در بین 700 بیمارستان کشور در بحث حاکمیت بالینی بیمارستان پیمانیه جهرم جزو 56 بیمارستان موفق از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد تجلیل قرار گرفت.
تدین با بیان اینکه 14 پایگاه اورژانس جاده‌ای در جهرم فعال است خاطرنشان کرد: زمان اعزام اورژانس در شهرستان جهرم به حداقل زمان ممکن رسیده است و این ارگان در المپیاد فوریت‌های پزشکی کشور نیز به عنوان گروه برتر انتخاب شده است.
این مسئول با بیان اینکه در جهرم از هر 15 تا 20 کیلومتر یک پایگاه اورژانس جاده‌ای وجود دارد تصریح کرد: تنها در مسیر پشت پر سیمکان و مسیر خاوران سروستان این پایگاه‌ها وجود ندارد که با تمهیدات ایجاد شده ظرف چند ماه آینده این مسیرها نیز به پایگاه اورژانس جاده‌ای مجهز می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این جلسه خواستار برگزاری مانور امداد جاده‌ای با همکاری اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی شد تا آموزش همگانی در بین مردم و هماهنگی بین دستگاه اجرایی تداوم یابد.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول