اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل:

تصادفات برون‌شهری بیشترین کشته را در ا‌ردبیل دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت:‌ تصادفات برون‌شهری بیشترین کشته را در استان به دنبال داشته است.

تصادفات برون‌شهری بیشترین کشته را در ا‌ردبیل دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد ولی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای پزشکی قانونی اردبیل اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در محورهای مواصلاتی برون‌شهری استان اردبیل حوادث ناگوار متعددی در بخش رانندگی رخ داده است که این حوادث منجر به کشته شدن 117 نفر از هموطنانمان شده است.
وی این تعداد کشته را در مقایسه با میانگین استاندارد جهانی بالا اعلام کرد و افزود: با تدابیری که مسئولان امر در حال انجام و عمل به آن هستند سال به سال از تعداد تلفات کاسته شده و یک روند نزولی را شاهد هستیم.
ولی‌زاده تصریح کرد: بعد از جاده‌های استان بیشترین مرگ و میرها در تصادفات مربوط به حوزه درون‌شهری است که در سطح شهر نیز بر اثر بی‌احتیاطی رانندگان در 9 ماهه امسال 37 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
این مسئول تعداد کشته‌شدگان راه‌های روستایی را نیز قابل تأمل توصیف کرد و ادامه داد: در جاده‌های خلوت روستایی نیز بر اثر بی‌احتیاطی رانندگان 37 تصادف منجر به فوت را شاهد بودیم که این رقم از میانگین جهانی و کشوری بالا است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ارزیابی آمارها به صورت دقیق از دیدگاه پزشکی قانونی با توجه به ارجاع فوتی‌ها و مصدومان به این مدیریت خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در تصادفات رانندگی بیش از 186 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
‌مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد کشته‌شدگان در حوادث رانندگی بیش از 215 نفر بوده 13.9 درصد کاهش یافته است.
وی بیشترین کشته‌شدگان در حوادث رانندگی را نیز مربوط به مردان با 142 نفر کشته اعلام کرد.
ولی‌زاده تعداد جان‌باختگان زن حوادث رانندگی را نیز در سال‌جاری 44 نفر اعلام کرد و گفت:‌ این آمار برخی واقعیت‌ها را نشان می‌‌دهد که بانوان ما در امر رانندگی با احتیاط و ایمنی بیشتر حرکت می‌کنند.
وی در مورد مصدومان حوادث رانندگی نیز افزود: ما یک کاهش 10 درصدی را در این حوزه شاهد بودیم به گونه‌ای که امسال دو هزار و 973 نفر مصدوم جزئی و کلی حوادث رانندگی تحت مداوا قرار گرفتند.
ولی‌زاده تعداد مصدومان زن را کمتر از 870 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در قیاس با این آمار بیش از دو هزار و 100 نفر مرد در تصادف رانندگی استان اردبیل دچار مصدومیت شدند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل با قدردانی از تعامل خوب دستگاه‌های دخیل در این حوزه اعم از راه، پلیس، اورژانس، هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان تصریح کرد: این تعامل و همکاری سبب شده تا میزان تلفات به شدت کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول