اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان‏های مختلف کشور انجام شد

اجرای طرح همیار مشاور در 27 هزار مدرسه / 130هزار دانش‏آموز زیرپوشش قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: معاون مشاور اداره کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح "همیار مشاور" در 27 هزار مدرسه استان‏های مختلف کشور به همت این وزارتخانه خبر داد.

اجرای طرح همیار مشاور در 27 هزار مدرسه / 130هزار دانش‏آموز زیرپوشش قرار گرفتند
محمد مصطفوی در حاشیه نشست مدیران و مشاوران مدارس استان سمنان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: طرح همیار مشاور یکی از مهم‏ترین برنامه‏های وزارت آموزش و پرورش در حوزه مشاوره و اصلاح تربیتی است که در مدارس کشور اجرایی می‏شود.
وی تصریح کرد: طرح "همیار مشاور" با برنامه‏ریزی‏های انجام شده در همه استان‏های کشور به مرحله اجرا درمی‏آید تا بتوانیم در امور پرورشی و مشاوره دانش‏آموزان در مدارس به تجربه‏های جدیدی دست پیدا کنیم.
معاون مشاور اداره‌کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح آموزش‏های لازم به دست‏اندرکاران اجرای آن در استان‏ها ارائه شده است، گفت: با پیگیری‏های صورت گرفته، تا کنون در 20 استان کشور آموزش‏های این طرح به پایان رسیده است و در سایر استان‏ها نیز فعالیت‏هایی در دست انجام بوده تا بتوانیم طرح "همیار مشاور" را به خوبی به سرانجام برسانیم.
مصطفوی افزود: به ازای هر منطقه مورد نظر در اجرای این طرح، شش مدرسه پسرانه و دخترانه انتخاب می‏شوند و زیرپوشش طرح قرار می‏گیرند.
وی اضافه کرد: 27 هزار مدرسه و 130 هزار دانش‏آموز ایرانی زیرپوشش طرح همیار مشاور مدرسه قرار گرفته‏اند و این طرح با قوت در حال پیگیری است.
معاون مشاور اداره کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش همچنین در بخش دیگری گفت: مدارسی که دارای مدیران و مشاوران توانمند و مستعد برای اجرای طرح "همیار مشاور" هستند، در این طرح مشارکت داده شده‏اند تا دانش‏آموزان را حمایت کنند و راهنمایی‏های بهتری در زمینه‏های مختلف به جامعه مخاطب خود داشته باشند.
مصطفوی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح 5 میلیون ریال اعتبار به مدارس زیرپوشش اختصاص یافته است تا با بهره‏گیری از آن بتوانند طرح همیار مشاور را به خوبی اجرایی سازند.
وی همچنین توضیح داد: با این احتساب، 7 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در استان‏های مختلف کشور پیش‏بینی شده است که به مدارس اختصاص یابد.
معاون مشاور اداره‌کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه طرح "همیار مشاور" را از برنامه‏های کلیدی وزارت آموزش و پرورش خواند که با هدف به‏کارگیری توان و استعداد دانش‏آموزان در اداره بهتر بهداشت روانی مدرسه و فعالیت‏های آموزشی و پرورشی عملیاتی می‏شود.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول