اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در مالزی خبر داد

تحصیل 20 هزار دانشجو و دانش‌‌آموز ایرانی در مالزی

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در مالزی گفت: 20 هزار دانشجو و دانش‌آموز ایرانی در مراکز آموزشی مالزی تحصیل می‌کنند.

تحصیل 20 هزار دانشجو و دانش‌‌آموز ایرانی در مالزی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در کرمان اظهار داشت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 و ایجاد شائبه تقلب در انتخابات فضای منفی در مالزی دامن زده شده بود.
‌وی با بیان اینکه زمانی که به سفارت ایران در مالزی رفتم، جو مناسبی وجود نداشت، افزود: سفیر ایران در مالزی بازنشسته و خلاء مدیریتی در سفارتخانه ایران در این کشور ایجاد شده بود.
زاهدی با اشاره به اینکه پیوند جامعه ایرانی با سفارت ایران در مالزی قطع شده بود، خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر فضای مطلوب و ارتباط تنگاتنگی با جامعه ایرانی در مالزی به وسیله رایزن‌های ایرانی و فرهنگی ایجاد شده است.

* ایرانی‌های مقیم مالزی سفارت را قبول دارند
وی بیان داشت: با همکاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران دانشگاه‌های کشور و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه‌های فرهنگی مناسبی برای ایرانیان مقیم مالزی اجرا شده است.
زاهدی عنوان کرد: اعتمادسازی بین ایرانیان مقیم مالزی انجام شده است به طوری که بیشتر آنها سفارت را قبول دارند و به طرق مختلف با این نهاد ارتباط برقرار می‌کنند.
وی تصریح کرد: حضور پرشور ایرانیان مقیم مالزی در آیین ماه محرم سال جاری و به ویژه تاسوعا و عاشورا نشان‌دهنده اعتماد به سفارت جمهوری اسلامی است.
زاهدی از شرکت 4 هزار ایرانی در آیین 22 بهمن در سال گذشته در کشور مالزی خبر داد.
 
* دانشجویان ایرانی سرآمد دانشجویان خارجی در مالزی هستند
وی افزود: 80 هزار ایرانی در مالزی زندگی می‌کنند که از این تعداد 14 هزار نفر دانشجو و حدود 6 هزار نفر دانش‌آموز هستند.
زاهدی ابراز داشت: از مجموع 14 هزار دانشجوی ایرانی در مالزی 3 هزار نفر در مقطع دکترا، 4 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در دوره کارشناسی تحصیل می‌کنند.
وی تصریح کرد: جامعه دانشجویی به ویژه دوره‌های تحصیلات تکمیلی قوی‌ترین دانشجویان خارجی در مالزی در زمینه تولیدات علمی و فناوری هستند. 
زاهدی با بیان اینکه استادان دانشگاه‌های مالزی همیشه به تیز هوشی دانشجویان ایرانی اذعان دارند، گفت: باید از این ظرفیت علمی به خوبی برای حل نیازهای علمی کشور و مباحث فناوری استفاده شود و به این دانشجویان بورس‌های داخل کشور داده شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول