اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز عملیات کربلای 5

کتاب عکس ستاره‌های سبلان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز عملیات کربلای 5 با حضور جمعی از مسئولان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس کتاب عکس ستاره‌های سبلان در اردبیل رونمایی شد.

کتاب عکس ستاره‌های سبلان رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز برگزار شد کتاب ستاره‌های سبلان یادنامه مصور رزمندگان عاشورایی استان اردبیل به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان گرد‌آوری شد و در یک مجلد با بیش از 150 عکس از رزمندگان دلاور خطه سبلان در جنگ هشت ساله به تصویر درآمده است.
تحقیق و جمع‌آوری عکس‌ها را علی دانشی انجام داده و اداره کل آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل با همکاری برخی از تشکل‌های مردم نهاد این مجموعه را چاپ و در اختیار اهالی استان قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل به عنوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در سخنانی ابراز داشت: ما امروز هر سرمایه‌ای به دست آوردیم از عزت و نام و یاد شهدا و ایثارگران است چرا که نقطه نقطه فضای جنگ ما آکنده از عطر حضور سلحشورانه رزمندگان و ایثارگری آنها بوده است.
رسول نوع‌پرور اظهار داشت:‌ ما به این هویت، ایمان، ارادت و باور در طی تاریخ افتخار کرده و به خود می‌بالیم که ایثارگران، شهدا و خانواده‌های آنها از نسل پاک‌بازان هستند.
وی با یادآوری اینکه در عملیات کربلای 5، خطه اردبیل شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، افزود: در دو عملیات کربلای 4 و 5 بیش از120 شهید در شهر اردبیل تشییع شد که در آستانه 21 دی ماه سالروز این حماسه غرور‌آفرین هستیم.
این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با یادآوری اینکه راه و آرمان شهدا هرگز رنگ خاموشی به خود نمی‌گیرد، گفت: سیما و سیره و عمل شهدا راه و مرام‌نامه ماست و به یقین این هدف و آرمان می‌تواند نقطه اوج سلحشوری و عزتمندی ملت ما باشد.
وی از عملیات کربلای 5 به عنوان نقطه اوج شهادت، ایثار و ادای تکلیف یاد کرد و ابراز داشت: بزم رزمندگان ما در ایام جنگ رنگ و بوی الهی داشته به گونه‌ای که شهدای ما در این عرصه صبغه پررنگ‌تری داشتند.
این مسئول با اعلام اینکه فضیلت این انقلاب نیز برگرفته از هویت اصیل شهدا و خاطرات و آثار به جا مانده از آنهاست، گفت:‌ رمز ماندگاری و حفظ مرام و اصول این نظام نیز متکی به همین ارزش‌ها و آرمان‌طلبی‌ها است.
نوع‌پرور ‌در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی نوپا و برگرفته از نهضت عاشورا بود که دشمن قسم خورده در هجمه سنگین خود در سال 59 تلاش کرد به هر نحو ممکن این انقلاب و دستاوردهای حاصل شده آن را زیر سئوال ببرد اما اردبیل با تقدیم صدها شهید و فرزندانی غیرتمند همچون یسری‌ها، بنی‌هاشم‌ها و سرداران سرفراز دیگر سعی کردند برای همیشه در تاریخ این سرزمین جاودانه بمانند.
این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان خاطراتی از خط‌ شکنی رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5، یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهید حیدری را گرامی داشت.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم در کنار رونمایی از کتاب ستاره‌های سبلان از سه نفر تلاشگر عرصه مکتوب کردن تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس فتاح درستکار، عباس‌علی درگاهی و جبرائیل ایمان‌دوست با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول