اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزن فرهنگی ایران در انگلستان ـ 1:

یهودیان در بریتانیا نقش پررنگ اقتصادی دارند

خبرگزاری فارس: رایزن فرهنگی ایران در انگلستان با بیان اینکه انگلیس آشپزخانه دنیاست، گفت: یهودی‌‌ها در ساختار بریتانیا نقش پررنگی به ویژه در عرصه اقتصادی دارند.

یهودیان در بریتانیا نقش پررنگ اقتصادی دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدعلی حلمی پیش از ظهر امروز در هشتمین دوره علمی، کاربردی، آموزشی و مهارتی فرهنگ بین‌الملل با موضوع مسائل اخیر انگلستان که در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، اظهار کرد: بریتانیا از کشورهای انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است.
وی خاطر نشان کرد: بریتانیا در سواحل شمال غربی اروپا قرار دارد و دارای جمعیت 63 میلیون نفر بوده و واحد پول آن پوند است.
رایزن فرهنگی ایران در انگلستان ادامه داد: بریتانیا عضو گروه هشت به عنوان هشت کشور صنعتی است و انقلاب صنعتی هم از این کشور آغاز شد.
وی با بیان اینکه بیشترین تراکم جمعیت این کشور در شهر لندن است، گفت: 9 درصد جمعیت بریتانیا را مسلمانان تشکیل می‌دهند که بالغ بر شش میلیون نفر هستند.
حلمی با اشاره به وجود مراکز مهم اسلامی در بریتانیا گفت: شورای عالی مسلمانان یکی از مراکز مهم مسلمانان بوده که اکثر مسلمانان عضو این شورا هستند و وظیفه آن نظارت بر مراکز و مساجد اسلامی است.
وی ادامه داد: این شورا در حمایت از مردم مظلوم غزه، دولت انگلیس را عصبانی کرد و سپس تشکیلاتی به عنوان میناب را به موازات این شورا راه‌اندازی کردند که نظارت بر مساجد و ائمه جمعه داشت.
رایزن فرهنگی ایران در انگلستان با بیان اینکه بیش از هزار مسجد در بریتانیا در شهرهای مختلف احداث شده است، خاطر نشان کرد: مساجد مرکزی و شرقی از حوزه‌های بزرگ فرهنگی بریتانیا بوده و عرب‌ها بیشترین کسانی هستند که در مسجد مرکزی حضور دارند.
وی خاطر نشان کرد: مرکز فرهنگی امام رضا(ع)، باب المراد، محفل علی و مرکز اسلامی ابرار برای شیعیان در بریتانیا فعالیت می‌کنند.
حلمی عنوان داشت: این مراکز نسبت به انقلاب و مقام معظم رهبری نگاه‌های روشن‌بینانه داشته و برنامه‌های خوبی برای تربیت ائمه جمعه و علما برگزار می‌کنند.
وی با بیان اینکه انگلستان آشپزخانه دنیاست، گفت: اگر دولت آمریکا بخواهد تصمیمی بگیرد و مذاکره‌ای انجام دهد، دولت انگلیس باید تائید کند و این امر یک ادعا نیست بلکه یک واقعیت است.
رایزن فرهنگی ایران در انگلستان خاطر نشان کرد: انگلیس 150 سال پیش در جنگ با فرانسه با مشکلات سنگینی مواجه می‌شود و پس از درخواست کمک، یهودی‌ها به کمک آنها می‌شتابند به همین دلیل یهودی‌‌ها در ساختار بریتانیا نقش پررنگی به ویژه در عرصه اقتصادی دارند.
وی ادامه داد: هر کجا منافع انگلیس با خطر مواجه شده، از طرف دیگر نفوذ صهیونیست‌ها گسترده‌تر شده و در دو دهه اخیر 25 تا 30 درصد بیشتر پست‌های وزارت خارجه انگلیس در اختیار یهودی‌ها قرار گرفته است.
حلمی با بیان اینکه انگلستان از نظر رسانه‌‌ای قوی است، گفت: انگلیسی‌ها مهارت تبلیغاتی قوی دارند و بیشتر مواقع رسانه‌های انگلیس چینش خبر را انجام می‌دهند و با قرار دادن در نخستین مرحله روی خروجی، خبرهای دیگر را مورد تاثیر قرار داده و نقش رهبری بر رسانه‌های دنیا دارند.
وی خاطر نشان کرد: رسانه‌های انگلیس پس از پیروزی انقلاب، علیه ایران و مسلمانان فعالیت می‌کنند و انگلیس دولتی است که زیر نفوذ شدید صهیونیست‌ها است و به شدت روی افکار عمومی دنیا تاثیر می‌گذارد.
رایزن فرهنگی ایران در انگلستان عنوان داشت: هنر انگلیس این است که رک و زمخت برخورد نمی‌کند بلکه ظریف، ماهرانه، لطیف، نرم و با تدبیر و فکر وارد عمل می‌شود.
حلمی با بیان اینکه انگلیسی‌ها روی فرهنگ عمومی مردم کارهای فراوانی انجام دادند، گفت: انگلیس برای مردم فرهنگ خوبی ایجاد کرده و این فرهنگ به گونه‌ای است که چگونه مردم حقوق یکدیگر را رعایت کنند و در نتیجه با آموزش فرهنگ خوب، امنیت اجتماعی را برای خود تحصیل کردند.
وی قانون را یکی دیگر از نقاط مثبت انگلیس ذکر کرد و افزود: انگلیس قانون اساسی ندارد ولی قوانین اجتماعی و قراردادهای اجتماعی را ریز کردند و هیچ مسئولی نمی‌تواند از این قوانین شانه خالی کند.
رایزن فرهنگی ایران در انگلستان خاطر نشان کرد: کشور ایران تمدن اسلامی را پایه‌ریزی کرده و امام خمینی(ره) معمار این تمدن محسوب می‌شود و اکنون جلوه‌های این تمدن در دنیا ظاهر شده است به همین دلیل ما باید نمونه و الگو در زمینه قانون باشیم.
انتهای پیام/و۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول