اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذر ماه امسال

تولید گاز در پالایشگاه‌های کشور 500 میلیون مترمکعب افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: تولید گاز در پالایشگاه‌های کشور در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 500 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

تولید گاز در پالایشگاه‌های کشور 500 میلیون مترمکعب افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، مهدی جمشیدی‌دانا شامگاه یکشنبه در نشست با مدیران پالایشگاه گاز جم اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی شاهد توسعه و رشد بسیار خوبی در پالایشگاه‌های کشور هستیم و میزان تولید گاز افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون از طریق پالایشگاه‌های فجرجم و بیدبلند بیش از 7 میلیارد متر مکعب گاز ترش خط پنجم، تصفیه و به شبکه سراسری گاز تزریق شده که یک رقم بی‌نظیر در صنعت گاز کشور است.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از افزایش 10 درصدی تولید گاز در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز شبکه گاز کشور طرح افزایش ظرفیت در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی از ابتدای آذر ماه با موفقیت اجرا و در نتیجه میزان 6 میلیون متر مکعب در روز به تولید گاز کشور اضافه شد که این امر مهم معادل 10 درصد افزایش تولید در این پالایشگاه است.
جمشیدی‌دانا از افزایش 500 میلیون متر مکعبی تولید گاز در پالایشگاه‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: در آذر ماه امسال پالایشگاه‌های گاز کشور موفق شدند 500 میلیون متر مکعب گاز بیشتری را نسبت به آذر ماه سال قبل به شبکه انتقال گاز کشور تزریق کنند.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار موجود میزان تولید گاز تصفیه شده در سال جاری به بیش از 104 میلیارد متر مکعب رسیده است.
این مسئول با اشاره به تولید محصولات جانبی پالایشگاه‌ها نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تولید گوگرد به 644 هزار تن رسیده که رشد چشمگیری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
جمشیدی‌دانا گفت: بر اساس آمار موجود میزان تولید گاز مایع در پالایشگاه‌های سراسر کشور نیز به 962 هزار تن رسید که نشان‌دهنده افزایش بسیار خوبی است.
وی از رشد پنج درصدی تولید میعانات گازی خبر داد و اذعان داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 16 میلیون متر مکعب میعانات گازی در کشور تولید شده که رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.
جمشیدی‌دانا متذکر شد: در سال جهاد اقتصادی تمام پالایشگاه‌های گاز کشور با حداکثر ظرفیت و بدون مشکل در سرویس قرار داشته و به فضل خدا در زمستان سال جاری تولید مستمر و بدون وقفه ادامه خواهد داشت.
این مسئول در پایان اذعان داشت: همه پالایشگاه‌ها برای تامین گاز در زمستان در آمادگی به سر می‌برند و انتظار داریم در این مسیر به نتیجه لازم برسیم.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول