اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد

نیاز اساسی به لایروبی بنادر پل و لافت / آغاز عملیات ساخت ترمینال مسافری بندر حقانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات ساخت ترمینال مسافری بندر شهید حقانی بندرعباس خبر داد و گفت: در صورت عدم توجه به لایروبی بندرگاه‌های پل و لافت در ایام نوروز و دهه فجر با مشکلاتی حاد در بحث انتقال خودرو به قشم مواجه خواهیم بود.

نیاز اساسی به لایروبی بنادر پل و لافت / آغاز عملیات ساخت ترمینال مسافری بندر حقانی
علی‌اکبر صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به اهمیت مسیرهای دریایی هرمزگان اظهار داشت: به دلیل وجود 14 جزیره از 17 جزیره جنوب کشور در محدوده هرمزگان مسیرهای دریایی این استان از اهمیت بالایی برخوردار شده است.
وی با بیان اینکه این مسیرها در فصل زمستان به ویژه در ایام نوروز و  22 بهمن از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار می‌شود، افزود: در پی برگزاری نشست ستاد حمل و نقل دریایی، بازدیدی میدانی را از هفت محور مسافرت دریایی مهم استان داشته‌ایم که قصد داریم مشکلات و مسائل باقیمانده در این محورها و بنادر مبدا و مقصد را برطرف کنیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: طبق آمار موجود از ابتدای سال‌‌جاری تاکنون بیش از 8 میلیون نفر سفر در محورهای دریایی استان به وقوع پیوسته که این رقم در مقایسه با آمار زمان مشابه دارای رشد 22 درصدی است.
به گفته صفایی بیش از ۳ میلیون نفر سفر از آمار مذکور تنها در تعطیلات نوروزی سال‌‌جاری واقع شده است.
وی بیان کرد: دقت در این آمار نشان از پیک بالای مسافر در مقطعی 15 روزه دارد که این امر گویای این است که باید امکانات بیشتری از طرف تمام دستگاه‌ها برای تعطیلات نوروزی در بخش مسافرت‌های دریایی اندیشیده شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه 3 میلیون نفر سفر مسافرت یاد شده توسط 25 هزار سرویس شناور محقق شده است، افزود: همچنین از ابتدای سال‌‌جاری تاکنون نیز تعداد 378 هزار خودرو به مقصد جزایر کیش و قشم و از این جزایر به سرزمین اصلی جابه‌جا شده است.
صفایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به به‌سازی بنادر و اسکله‌های مسافری استان افزود: بندر حقانی در پی اجرای طرح‌های توسعه به یکی از بنادر مسافری درخور کشور تبدیل شده است.
وی از آغاز عملیات ساخت ترمینال مسافری این بندر طی روزهای آینده خبر داد.
صفایی بیان کرد: اسکله شهید ذاکری قشم نیز یکی از اسکله‌های شلوغ و پرتردد استان به حساب می‌آید که در رو به‌ روی اسکله حقانی در بندرعباس قرار دارد.
وی بیان کرد: طرح توسعه اسکله شهید ذاکری قشم نیز به زودی اجرایی می‌شود.
صفایی از نصب دو فروند اسکله شناور جدید در این اسکله تا 22 بهمن سال‌جاری خبر داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه سخنان خود با اشاره به جابه‌جایی خودرو و وسایل‌نقلیه از محور دریایی بندر لافت به بندر پل (از ساحل بندر خمیر به سمت جزیره قشم) افزود: مهم‌ترین مشکلی که در این بخش به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات دهه فجر وجود دارد، این است که دریا در این ایام با کمترین جذر ممکن رو به ‌روست.
وی بیان کرد: این بدان معناست که تنها با توجه به امکانات اسکله‌های موجود یک لندینکرافت به صورت هم‌زمان می‌تواند اقدام به پهلوگیری در محل مورد نظر برای بارگیری خودروها کند.
صفایی یادآور شد: این امر سبب ترافیک و تشکیل صف‌های طولانی در بنادر لافت و پل می‌شود.
وی با اشاره به راه حل پیشنهادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: از سازمان منطقه آزاد قشم انتظار می‌رود با لایروبی بندرگاه‌های لافت و پل در اسرع وقت نسبت به جلوگیری از بروز مشکلات حاد در این دو بندر طی تعطیلات پیش رو بکاهد.
این مسئول بیان کرد: از استاندار هرمزگان درخواست کرده‌ایم که از سازمان منطقه آزاد قشم بخواهد هرچه سریع‌تر لایروبی دو بندرگاه مذکور را انجام دهد.
انتهای پیام/آ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول