اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد

جابه‌جایی سالانه 7 میلیون مسافر در مسیرهای دریایی هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابه‌جایی سالانه 7 میلیون مسافر در مسیر‌های دریایی این استان خبر داد.

جابه‌جایی سالانه 7 میلیون مسافر در مسیرهای دریایی هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از غرب هرمزگان، علی اکبر صفایی در حاشیه بازدید از بنادر لافت و پل در شهرستان بندرخمیر با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی به ویژه در بخش مسافری اظهار داشت: مسیرهای دریایی هرمزگان بی‌گمان از شلوغ‌ترین و پرترددترین مسیرهای دریایی کشور به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: رونق جابه‌جایی مسافر در بین جزایر و بنادر هرمزگان از طریق دریا به واسطه آب و هوایی مناسب در نیمه دوم سال با رونق چشمگیری روبه‌رو می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اهداف بازدید خود از بنادر لافت و پل هدف اصلی را بررسی و حل مسایل و مشکلات این بنادر ذکر و افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی در زمستان شاهد رونق مسافرت‌های دریایی در این بنادر هستیم که در قشم و بندرخمیر واقع شده‌اند هستیم.
رئیس کمیته حمل و نقل استان هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون تعداد 300 فروند شناور کار جابجایی مسافران دریایی در مسیر مذکور را بر عهده دارند.
به گفته صفایی، هر سال حدود 7 میلیون مسافر در مسیرهای مختلف دریایی استان هرمزگان جابه‌جا می‌شوند.
وی بیان کرد: مسیر‌های بندر آفتاب به کیش، چارک به کیش، پل به لافت، بندر شهید حقانی به قشم و هرمز از جمله مسیرهای دریایی مطرح و شناخته شده در هرمزگان به شمار می‌روند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به ایام تعطیلات دهه فجر و نوروز افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌های که انجام شده تجهیز امکانات شناورهای مسافری، ایمن سازی مسیرهای دریایی و خرید ناوگان مسافری جدید در دستور کار قرار دارد.
صفایی گفت: مسافرت‌های دریایی و ایجاد امکانات زیر ساختی در بنادر سبب رونق گردشگری و تجارت منطقه شده است.
در هرمزگان بیش از 80 بندرگاه مجاز در حوزه‌های صیادی، مسافری و تجاری وجود دارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول