اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتقای آمادگی تیم‌های آتش‌نشانی خشکی و دریایی صورت گرفت

برگزاری مانور مقابله با آتش‌سوزی دریایی در آب‌های شمال‌غرب خلیج‌فارس

خبرگزاری فارس: به‌منظور ارتقای آمادگی تیم‌های آتش‌نشانی خشکی و دریایی در هنگام بروز آتش سوزی دریایی، ‌مانور مقابله با آتش، آلودگی دریایی و امداد و نجات با مشارکت نیروهای مختلف عملیاتی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در آب‌های خورموسی برگزار شد.

برگزاری مانور مقابله با آتش‌سوزی دریایی در آب‌های شمال‌غرب خلیج‌فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرامام، معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این مانور که مشتمل بر بهره‌گیری از امکانات موجود به‌منظور نجات جان افراد، حفظ آمادگی و ارزیابی تیم مقابله با آلودگی دریایی در سطح منطقه و آمادگی هرچه بیشتر واحدهای جستجو و نجات است، اظهار کرد: در این راستا به منظور همکاری بیشتر و بهتر میان ادارات و سایر شرکت‌های داخلی  و هماهنگی با واحدهای همجوار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) این مانور در آب‌های خورمریموس از انشعابات خورموسی با مشارکت نیروهای مرکز جستجو و نجات‌دریایی (MRCC) و مرکز ایمنی و آتش‌نشانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برگزار شد.
خجسته در خصوص محورهای عملیاتی این مانور تصریح کرد: در جریان این مانور نیروهای عملیاتی مراحل مختلف این مانور نظیر گسیل به محل وقوع حریق بر روی شناور، اطفای حریق در موتور خانه شناور، نجات مصدومان حادثه و پیشگیری از گسترش آلودگی دریایی را تحت فرماندهی مرکز مدیریت بحران تمرین کردند.
معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان  این مانور را برخوردار از جنبه‌های مختلف به لحاظ همکاری نیروهای خشکی و دریایی و مقابله با آلودگی دریایی عنوان ‌و اظهار کرد: برقراری زنجیره ارتباطی میان مرکز مدیریت بحران و فرماندهان حاضر در صحنه از دیگر تمرینات انجام شده در این مانور بود.
خجسته خاطرنشان کرد: نیروهای شرکت‌کننده در این مانور از مراکز مختلف از جمله مرکز ایمنی و آتش‌نشانی، مرکز مدیریت بحران، مرکز بهداشت و درمان و هم‌چنین نیروهای بخش خصوصی بوده‌اند که در بخش‌های عملیاتی این مانور مورد آزمایش قرار گرفتند.
وی در ادامه تصریح کرد: در این مانور، شناورهای امداد و نجات مرکز جست‌وجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) در کنار نجات مصدومان حادثه در بخش دریایی این مانور نیز به اجرای عملیات پرداختند.
خجسته با اشاره به لزوم ایجاد تمهیدات ایمنی برای آمادگی در مقابله با خطرات احتمالی ناشی از حوادث غیرمترقبه در پایانه‌های نفتی گفت: با توجه به افزایش فعالیت پایانه‌های نفتی در اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و در راستای ارتقای آمادگی نیروهای عملیاتی در اداره‌کل بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی این مانورها به‌طور سالانه و ادواری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول