اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان‌ و بلوچستان خبر داد

اجرای 300 اسکله مردمی در سطح کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان‌و بلوچستان گفت: 300 اسکله مردمی در تمامی نقاط کشور در دست اجراست.

اجرای 300 اسکله مردمی در سطح کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار سیاوش رضوانی صبح امروز در دیدار با سرپرست خبرگزاری فارس در سیستان‌ و بلوچستان اظهار داشت: به منظور پویایی مناطق بندری کشور و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای موجود در مناطق مختلف 300 اسکله مردمی در حال اجرا است.
وی افزود: از این تعداد 10 اسکله در نقاط مختلف استان و تعداد شش اسکله در چابهار به اجرا در می‌آید.
وی بیان کرد: برای اجرایی‌کردن هر یک از این اسکله‌های مرزی و مردمی در این استان مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار صرف می‌شود.
وی گفت: این طرح با هدف ساماندهی در بخش پدافند غیرعامل و شناورهای کوچک و ایجاد اشتغال هرچه بیشتر در منطقه پیش‌بینی شده است که با بهره‌برداری از آنها منطقه دگرگون خواهد شد.
رضوانی ادامه داد: نگاه دولت نسبت به سیستان و بلوچستان حمایتی ویژه است و در بخش بنادر و کشتیرانی با توجه به وجود 300 کیلومتر مرز آبی همواره بحث توسعه از سوی این سازمان مد نظر بوده است.
وی اضافه کرد: تهیه طرح جامع بندر چابهار در سال 86، عملیاتی و مناقصه‌گذار آن در اجرای پروژه و این طرح مقرر شده در پنج فاز به اجرا در آید.
مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان‌ و بلوچستان تصریح کرد: برای اجرایی شدن تمامی فازهای طرح جامع بندر چابهار برای سال 2030 به بالای 20 میلیون ظرفیت اسمی خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار منطقه آزاد اعلام شده است، افزود: اعلام این فرصت طلایی زمینه را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است.
رضوانی گفت: مهم‌ترین قابلیت بندر چابهار دسترسی به آبهای آزاد و وجود شرایط کاملا مساعد برای تخلیه بارگیری کالا است به طوریکه ورودی‌های تمامی کشتی‌های آسیا، اروپا، آفریقا و سایر کشورها از 50 مایل این منطقه عبور می‌کنند.
انتهای پیام/صا30   
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول