اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

راه‌اندازی شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان از دریافت اخذ موافقت‌نامه‌های مربوط به راه‌اندازی شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در این استان خبر داد.

راه‌اندازی شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیری امشب در نشست شورای عالی قرآن کریم هرمزگان ضمن تسلیت پیشاپیش اربعین حسینی اظهار داشت: اگر امروز جامعه اسلامی این نگاه را به قرآن داشته باشد که برای رسیدن به تمام اهدافش از قرآن کمک بخواهد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر به قرآن متوسل شویم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه تاکنون زحمات و تلاش‌هایی در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی و فعالیت‌های قرآنی کشیده شده است، افزود: این امر بر کسی پوشیده نیست اما اگر به عظمت و جایگاه قرآن اعتقاد داریم باید بگوئیم که در این بخش جای کار بسیاری وجود دارد.
عزیزی بیان داشت: اگر خواهان موفق بودن شورای عالی قرآن در استان هستیم باید به عظمت و جایگاه قرآن نگاه کنیم.
وی بیان داشت: هر چند دستگاه‌های مختلف تاکنون کارهای متعددی در این زمینه‌ انجام داده‌اند اما تاکنون نتوانسته‌اند در حد جایگاه مد نظر در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی کار انجام دهند.
عزیزی ادامه داد: معتقدیم که در مسیر رسیدن به اهداف قرآنی کمبود امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌ نداریم چرا که به اندازه کافی در این راستا امکانات فراهم شده است و در این بخش نیاز به هماهنگی و ساماندهی مدیریتی است.
وی افزود: اگر مدیری بگوید ضوابط و یا امکانات برای پرداختن به امور توسعه‌ای قرآنی به او اجازه کار نمی‌دهد باید گفت که حضور آن مدیر در دستگاه مشروعیت ندارد.
استاندار هرمزگان همچنین خواهان حذف «موازی‌کاری‌ها در بخش فعالیت‌های قرآنی» شد و افزود: جداسازی امور و شفاف‌سازی متولی فعالیت‌های قرآنی نیز در استان باید مد‌نظر باشد.
وی تصریح کرد: اگر مدیری در این بخش کوتاهی کرد باید بداند که وجودش در سیستم کارآمد نیست.
نماینده عالی دولت در هرمزگان همچنین به راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی در بندرعباس اشاره و افزود: نباید به این دانشکده اکتفا کرد و باید نسبت به راه‌اندازی دانشگاه بزرگ علوم قرآنی جنوب کشور در بندرعباس اقدام کنیم.
وی همچنین از اخذ موافقت‌نامه‌ها برای راه‌اندازی شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در هرمزگان خبر داد و افزود: حاضریم برای شروع به کار این شعبه تمام امکانات و اعتبارات لازم را فراهم کنیم و هیچ محدودیتی در این کار برای خود نمی‌بینیم.
عزیزی در پایان با بیان اینکه باید اعضای شورای عالی قرآن کریم در استان افزایش یابد، اظهار داشت: تحت هیچ شرایطی نباید برگزاری نشست‌های این شورا متوقف شود.
انتهای پیام/ش10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول