اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد

برپایی نمایشگاه کتاب همزمان با جشن انقلاب در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نمایشگاه کتاب مازندران همزمان با جشن روزهای انقلاب در ساری برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه کتاب همزمان با جشن انقلاب در مازندران
حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مازندران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب مازندران را از لحاظ فراگیری و جریان‌سازی می‌توان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان قلمداد کرد.
وی تصریح کرد: بهره‌مندی هزاران مازندرانی از این نمایشگاه بیانگر ابعاد مهم این رخداد در توجه افکار عمومی به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به استقبال گسترده مردم از نمایشگاه‌های پیشین، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال صدها ناشر مطرح و برجسته کشور حضور دارند و تازه‌های نشر را در معرض دید مخاطبان مازندرانی قرار می دهد.
این مسئول یادآور شد: این نمایشگاه و برنامه‌های جنبی آن می‌تواند یک هفته لحظات با نشاط فرهنگی را برای خانواده‌های مازندرانی به ویژه کودکان و نوجوانان رقم زند.
ابراهیمی با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی در پایتخت و سایر استان‌های کشور، گفت: عزم جدی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهری برای همراهی با این جریان فرهنگی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه با بیان اینکه در بین مسئولان ارشد اجرایی استان نیز این تعامل برای برگزاری پرشور نمایشگاه وجود دارد، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب در مازندران مصادف با جشن‌های انقلاب اسلامی همراه می‌شود.
وی خواستار همکاری شهرداری، اورژانس، آتش‌نشانی و راهنمایی و رانندگی در محل برپایی نمایشگاه شد.
ابراهیمی با اعلام اینکه در استان باید ایجاد انگیزه برای حضور همه مردم مازندران در نمایشگاه فراهم شود، به نقش اثرگذار فرمانداران برای تشکیل ستاد شهرستانی و ایجاد امکانات ایاب و ذهاب برای حضور همه مردم استان در نمایشگاه بین‌المللی مازندران اشاره کرد.
این مسئول برپایی نمایشگاه کتاب را فرصتی مناسب برای اساتید دانشگاه و دانشجویان عنوان کرد و یادآور شد: دانشگاه‌ها با ایجاد تورهای نمایشگاه زمینه حضور دانشجویان در نمایشگاه کتاب را فراهم کنند.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: تولید برنامه‌های زنده از محل برپایی نمایشگاه و انعکاس رویدادهای نمایشگاه در برنامه‌های روتین مختلف بازدیدکنندگان بسیاری را به کیلومتر هفت ساری می‌کشاند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تاکید کرد: علاوه بر رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نیز در جریان‌سازی این رویداد نقش بارز و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.
ابراهیمی در پایان اذعان داشت: بی‌تردید حوزه فرهنگ تنها به دستگاه‌ها و مجموعه‌های ذکر شده اختصاص ندارد و همه مدیران بخش‌های دولتی و غیردولتی و مراکز مردم نهاد می‌توانند در توسعه فرهنگی استان و افزایش سرانه مطالعه نقش تاثیرگذاری داشته باشند.
انتهای پیام/ن۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول