اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر محصولات پژوهشی حوزه‌های علمیه:

نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه در تبیین دستاوردها موثر است

خبرگزاری فارس: مدیر محصولات پژوهشی حوزه‌های علمیه گفت: نمایشگاه‌ کتاب تخصصی حوزه در اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه دستاوردهای فرهنگی و علمی حوزویان نقش داشته و فضای رقابتی بین ناشران ایجاد می‌کند.

نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه در تبیین دستاوردها موثر است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، حجت‌‌الاسلام مهدی حقی با اشاره به تقسیم‌بندی کتاب‌های حوزوی اظهار کرد: کتاب‌های حوزوی به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شوند که بخشی از آنها در زمینه رشته‌های تفسیر، فقه، اصول، حدیث، رجال، کلام، فلسفه و تاریخ بوده که تنها اختصاص به حوزه دارد.
وی خاطر نشان کرد: بخشی دیگر مرکب از علوم اسلامی و انسانی بوده که شامل مدیریت، اقتصاد، جامعه‌شناسی و روانشناسی است.
مدیر محصولات پژوهشی حوزه‌های علمیه به ارائه آثار حوزویان در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه اشاره کرد و گفت: بیش از 90 نشریه تخصصی حوزویان در رشته‌های علوم اسلامی و علوم انسانی در این نمایشگاه ارائه می‌شود.
وی با اشاره به محتوای کتاب‌های حوزوی بیان داشت: به طور کلی کتاب‌های حوزوی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی از نظر کمی و کیفی داشته‌اند و این امر هر سال در همایش کتاب‌ سال حوزه مشاهده می‌شود، به طوری‌ که با رشد شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی، رقابت‌های محققان و نویسندگان به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شود و این امر نشان‌دهنده پیشرفت کیفی آثار حوزویان است.
حقی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در اطلاع‌رسانی در زمینه آثار منتشر شده دارای نقش است، گفت: نمایشگاه‌ها در اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه دستاوردهای فرهنگی و علمی حوزویان نقش داشته و فضای رقابتی بین ناشران ایجاد کرده و سبب تشویق و حمایت معنوی شرکت‌کنندگان می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد حوزویان نیاز دارند نگاه‌های خود را به مرزهای خارج کشور متمرکز کرده تا بتوانند پاسخگوی نیازهای انسان‌ها در این زمینه باشند.
دبیر همایش کتاب سال حوزه یادآور شد: حوزه به ورود جدی به مباحث علوم انسانی و حضور در عرصه بین‌الملل نیازمند است تا بتواند در سطح بین‌الملل به مسائل مورد انتظار پاسخگو باشد.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول