اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

اکنون دهه مواجهه با اعتیاد است

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ما هم‌اکنون در دهه مواجهه اعتیاد هستیم و کشور با چهره واقعی اعتیاد روبه‌رو است.

اکنون دهه مواجهه با اعتیاد است
رامین افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بهم خوردن الگوی خواب، کاهش روابط با دوستان، غیبت‌های بسیار و افت عملکرد از جمله علایم اعتیاد در جوانان است.
این مسئول درمانی افزود: به جای اینکه تنها نگران ورود اعتیاد به خانواده‌ها باشیم، باید سعی کنیم به دنبال راه حل و رفع آن و مراجعه به متخصص بوده و در این راستا برخورد مناسب درمانی باشیم.
وی اضافه کرد: تا زمانی بیماران معتاد را زیر پوشش حمایتی خود قرار دهیم که به واقع دنبال درمان خود و ترک اعتیادشان باشند و سعی نکنیم فقط کنترل آنان را بر عهده گیریم.
افشاری بیان کرد: درمان مواد مخدر سنتی و صنعتی متفاوت است چراکه اگر صنعتی باشد وابستگی روانی دارد و باید مشاوره ویژه انجام شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز داشت: کسی که وارد عرصه اعتیاد می‌شود دیوار اعتماد دیگران نسبت به خود را خراب می‌کند و با ترک و درمان این بیماری می‌خواهد، این اعتماد را برگرداند که اعتمادسازی در خانواده و دوستان را لازم دارد، در حالی که خانواده نیز نباید فرد بیمار را زیر فشار قرار بدهد چراکه وضعیت وی بدتر می‌شود.
وی تصریح کرد: درمان یک ماهه بیماران معتاد 70 هزار تومان است که با هزینه بستری به شبی 30 تا 40 هزار تومان افرایش پیدا می‌کند.
افشاری خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش متعهد شده است در حوزه اعتیاد و مواد مخدر آموزش و اطلاع رسانی گسترده داشته باشد.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول