اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان اردبیل:

استفاده از ظرفیت روحانیون از عوامل بازدارندگی اعتیاد است

خبرگزاری فارس: کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان اردبیل گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون از عوامل بازدارندگی اعتیاد است.

استفاده از ظرفیت روحانیون از عوامل بازدارندگی اعتیاد است
ابوالفضل کبیری در حاشیه جلسه پیشگیری از اعتیاد استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل امر پیشگیری از اعتیاد را یک مهندسی فرهنگی اجتماعی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: نهاد خانواده با حضور یک معتاد تحولات اسفناکی را شاهد است که امیدواریم خانواده‌ها با شناسایی نیازهای دلبندان خود و ارائه آموزش‌های لازم آنها را با سوق دادن به منابع دینی و معنوی یاری کنند.
کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان اردبیل مساجد و منابر را دارای بزرگ‌ترین ظرفیت در راستای آموزش مهارت‌های زندگی اعلام کرد.
وی ادامه داد: اگر این آموزش‌های پیشگیرانه توسط روحانیون تبلیغ شود مهارت‌های نشاط آور جایگزین اعتیادهای گوناگون خواهد شد.
کبیری همچنین به تولید برنامه‌های آگاهی‌بخش از مواد مخدر در صدا و سیما اشاره کرد و  ابراز داشت: جای خوشحالی است که صدا و سیما تاکتیک ترساندن از عوارض مواد مخدر را کنار گذاشته و به صورت آموزش در راستای اصلاح باورهای نوجوانان و جوانان گام گذاشته است.
وی با بیان اینکه اصلاح باورهای اعتیاد در وجود شخص سبب پیشگیری از اعتیاد می‌شود، افزود: اگر فرهنگ ما اصلاح شود از اعتیاد نیز پیشگیری می‌شود چرا که یکی از علت‌هایی که جوانان ما به سمت اعتیاد سوق می‌یابند نیاز آنان به تایید طلبی است و می‌خواهند همه آنان را تایید کنند.
کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: جوانان ما با این باور زندگی می‌کنند و در صورت مشاهده کمترین خلأ عاطفی از سوی والدین با عقده حقارت مواجه شده و با سوق یافتن به سوی مواد مخدر آرامش را جستجو می‌کنند.
کبیری در پایان سخنان خود به یکی از برکات ماه محرم و عاشورا اشاره کرد و گفت: چنانچه در این روز بزرگ همه در یک لباس، همدل و با یک نگاه در عزاداری‌ها حضور می‌یابند، باید تمام روزهای ما چنین باشد تا همه در کنار یکدیگر نیازمندی‌ها و خواسته‌های جوانان را درک کرده و آنان را از منجلاب اعتیاد بیرون بکشیم.
انتهای پیام/صا30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول