اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش دامغان اعلام کرد

دوستان ناباب عامل 80 درصد اعتیاد دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان گفت: علت 80 درصد از معتاد شدن دانش‏آموزان داشتن دوستان بد و نشست و برخواست‏های آنها است.

دوستان ناباب عامل 80 درصد اعتیاد دانش‌آموزان
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، محمدعلی امانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان دامغان که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش دامغان برگزار شد، اظهار کرد: کارگاه‏های آموزشی برای جلوگیری و پیشگیری از اعتیاد ویژه دانش‏آموزان در 15 آموزشگاه تحصیلی شهرستان دامغان برای اولیا، مشاوران، مدیران و معاونان مدارس شهرستان دامغان برگزار شد.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف برگزاری این کارگاه‏ها فراهم کردن زمینه پیشگیری و جلوگیری دانش‏آموزان به سمت پدیده خانمان‏سوز مواد مخدر است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان تصریح کرد: برگزاری اردوهای تفریحی و مشاوره از دیگر کارهایی است که می‏تواند زمینه جلوگیری از سوق دانش‏آموزان به سمت مواد مخدر را فراهم کند.
وی یادآور شد: باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت‏ها برای نجات دانش‏آموزان و نرفتن آنها به سمت و سوی مواد مخدر استفاده کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: علت 80 درصد از معتاد شدن دانش‏آموزان داشتن دوستان بد و نشست و برخواست‏های آنها است.
وی اضافه کرد: خانواده به‌عنوان اساسی‏ترین واحد جامعه در دور نگه‏داشتن فرزندان به مواد مخدر به حساب می‏آید.
امانی تصریح کرد: آموزش عمومی و پیشگیری از اعتیاد باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.
وی اضافه کرد: فعال‏سازی و حمایت از تشکل‏های مردم‏نهاد در مسائل اجتماعی می‏تواند در جلوگیری از مصرف مواد مخدر نقش فراوانی داشته باشد.
وی گفت: چهار کمیته زیرمجموعه شورای مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان وجود دارد که این کمیته‏ها شامل کمیته مبارزه و مقابله با مواد مخدر، درمان و بازپروری، حقوقی و قضایی و کمیته فرهنگی است.
در این جلسه هر یک از اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‏های خود در زمینه چگونگی پیشگیری مصرف مواد مخدر در بین دانش‏آموزان پرداختند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول