اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان اردبیل:

اعتیاد آرامش تقلبی می‌دهد

خبرگزاری فارس: کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان اردبیل گفت: جوان ناامید از آرامش‌های درونی نیازمند حمایت است که در صورت تامین نشدن این حمایت و آرامش به سمت اعتیاد که آرامش تقلبی می‌دهد گرایش پیدا می‌کند.

اعتیاد آرامش تقلبی می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابوالفضل کبیری پیش از ظهر امروز در جلسه پیشگیری از اعتیاد استان اردبیل اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر در قانون جرم محسوب شده اما اجازه داده شده معتادان با مراجعه به مراکز درمانی نسبت به ترک اعتیاد خود اقدام کنند و اگر چنین باشد معتاد بیمار محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر مواد مخدر روان‌گردان‌ها نیز در زمره مواد ممنوع قلمداد می‌شود، افزود: داروهای روان‌گران و محرک در کنار مواد مخدر اعتیاد مصرفی هستند که رفتارها و فعالیت‌های معتاد گونه را از افراد به نمایش می‌گذارند.
این کارشناس بهزیستی آمار معتادان به مواد مخدر را کمتر از معتادان روانی اعلام کرد و ابراز داشت: در پیشگیری از اعتیاد زمینه‌های مشترک اعتیادهای مصرفی و رفتاری لحاظ شده که در این راستا اقدامات عملی در حال انجام است.
وی ادامه داد: در دسترس بودن مواد مخدر گرایش به دوستان ناباب و انگیزه افراد به اعتیاد از ابتدای سال جاری مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته و در نتایج اولیه مبرهن شده اعتیاد با دادن آرامش تقلبی به فرد وی را مبتلا کرده و دچار این معضل می‌کند.
کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه آرامش را می‌توان از جاهای مشروع نیز دریافت کرد، افزود: باید باورهای دینی و اعتقادی جوانان و نوجوانان را تقویت کرده و با آموزش به آنها زمینه گرایش این قشر جامعه به مواد مخدر را از بین ببریم.
کبیری با اشاره به اینکه در سه قانون گذشته توسعه کشور آموزش و پیشگیری از اعتیاد جایگاهی نداشت، تصریح کرد: این امر در برنامه چهارم گنجانده شد و در دستور کار است به طوری که سند جامع پیشگیری از اعتیاد از اردیبهشت امسال تصویب و با تبیین به صورت برش استانی برخورد قاطع با مصرف‌ کنندگان، وارد کنندگان و قاچاقچیان در دستور کار است.
کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان اردبیل اظهار داشت: در اردبیل سند کنترل و کاهش اعتیاد تنظیم شده و 9 انجمن و 79 تیم پیشگیری اجتماع محور در حوزه اعتیاد در شهر و روستا و کادر نظامی و اداری با یک هزار و 20 نفر آموزش‌های کلان را در این راستا ارائه می‌دهند.
کبیری در پایان با بیان اینکه در جامعه کنونی پیشگیری از اعتیاد تنها وظیفه یک فرد نیست، گفت: خانواده، مدرسه، اجتماع و مسئولان باید در این راستا خود را موظف و ملزم به پیشگیری بدانند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول