اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان:

سطح شغلی و معیشتی پزشکان عمومی ارتقا یابد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان گفت: باید تمهیدات جدی اندیشیده شود تا سطح شغلی و معیشتی پزشکان عمومی ارتقا یافته و با خیال آسوده به طبابت ادامه دهند.

سطح شغلی و معیشتی پزشکان عمومی ارتقا یابد
مازیار ستاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در زمینه برخورد چندگانه با پزشکان عمومی و متخصصان غیر آموزشی در قیاس با اعضای هیئت علمی در نظام دریافت حقوق و کارانه در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی کشور اظهار داشت: با وجود اینکه پزشکان عمومی در سطح اول مواجه با بیماران و بیماری‌ها، خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه کرده‌اند و کنترل و ریشه‌کنی بسیاری از بیماری‌های واگیردار مدیون زحمات و مدیریت این افراد است، اما تبعیض‌های فاحش در پرداخت حـقـوق در بـخـش قـراردادهـای بـیـمـه‌ای و بخش استخدام، کام آنها را تلخ کرده است.
وی بیان داشت: در حال حاضر جامعه پزشکی به دلیل تفاوت پرداخت‌ها در وزارت بهداشت و سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها بی‌انگیزه شدند و ابراز می‌کند که نخستین جایی که عدالت نقض شده، حقوق پزشکان عمومی بخش بهداشت است.
عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان تصریح کرد: سه چهارم اعضای جامعه پزشکی کشور را پزشکان عمومی و متخصصان درمانی غیر هیئت علمی با درآمد اندک تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: پزشکان عمومی علاوه بر پایین بودن حقوق دریافتی، حتی از گرفتن کارانه درمانی نیز محروم هستند و در مراکز بهداشت حقوق یک پزشک با سابقه حدود 700 تا 900 هزار تومان است و این در حالی که حقوق پزشکان در سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها ارقام بالاتری است.
ستاری با بیان اینکه  تعدادی از پزشکانی که در بخش دولتی کار می‌کنند به دلیل مراجعه کننده زیاد، فشار کار بالایی را با حقوق ناچیز متحمل می‌شوند، ادامه داد: پزشکان عمومی اگر دستمزد مناسب و متناسب با شاُن کاری خود به دست آورند، هجوم به رشته‌های تخصصی به شدت کاهش می‌یابد و روند منطقی خود را پیدا می‌کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر پزشکان عمومی بعد از سرمایه‌گذاری از طریق دولتی و شخصی به محض انجام طرح نیروی انسانی یا داوطلب رشته‌های تخصصی هستند یا در حال اقدام به مهاجرت به سایر کشورها  نظیر کانادا و استرالیا برای کار، این دسته افراد از نظر کاری و تحصیلی بسیار توانمند محسوب می‌شوند.
عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان اظهار داشت: بنابراین باید تمهیدات جدی اندیشیده شود تا سطح شغلی و معیشتی پزشکان عمومی ارتقا یافته و با خیال آسوده به طبابت ادامه دهند.
وی با اشاره به اینکه آنچه در حال حاضر سنجیده نمی‌شود انتظاراتی است که از پزشکان عمومی در نظام سلامت می‌رود، گفت: پزشکان عمومی ما تسلط بیشتری از پزشکان بسیاری از کشورها نظیر ایتالیا، آلمان، هند هستند به گونه‌ای که در ممالک دیگر جایگاه مشخصی برای پزشک عمومی قائل می‌شوند، در حالی که در کشور ما تخصص‌گرایی آنقدر رایج شده که حتی متخصصان داخلی، اطفال، جراحان عمومی و برخی از تخصص‌های اصلی دیگر نیز آسیب‌پذیر شده‌اند.
ستاری بیان داشت: در صورت اجرای صحیح طرح پزشک خانواده بسیاری از متخصصان جوان و غیر آموزشی می‌توانند اشتغال مناسبی داشته باشند، اگر دولت خروجی فعالیتش سلامت مردم باشد و گروه‌های پزشکی نیز بی‌انگیزه نباشند، باید پول سلامت را به شکل عادلانه‌ای توزیع کند، این می‌تواند به باروری اقتصاد سلامت کشور کمک شایان توجهی کند.
نتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول