اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور اجرای طرح پزشک خانواده؛

چهارمحال و بختیاری 50 پزشک خانواده نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 50 هزار نفر در این استان 50 پزشک نیاز است.

چهارمحال و بختیاری 50 پزشک خانواده نیاز دارد
حشمت‌الله داودپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پایلوت در اجرای طرح پزشک خانواده است که در صورت تأمین امکانات و زیرساخت‌های لازم اجرای این طرح در این استان به‌زودی تحقق خواهد یافت.
وی افزود: هم اکنون طرح پزشک خانواده در شهرهای فرخشهر، هفشجان، بروجن، لردگان و فارسان به‌دلیل وجود مشکلات اجرایی و عملیاتی نشده است.
داودپور از پزشک خانواده به‌عنوان یک راهکار مناسب در راستای کاهش هزینه‌های درمان نام برد و گفت: در کشورهای پیشرفته این طرح به‎طور کامل اجرا می‎شود، این در حالیست که در ایران از این طرح تاکنون به نحو مطلوب استقبال نشده که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی بیش از پیش است.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری تعداد موسسات خصوصی و دولتی طرف قرارداد بیمه خدمات درمانی را بیش از 535 موسسه اعلام کرد و گفت: در سال‌جاری بیش از 390 مورد بازدید از این مراکز صورت گرفته که در این بازدیدها سه قرارداد موسسات متخلف قطع شد.
داودپور در ادامه از واگذاری خدمات بیمه‌گری در شهرستان‌های بروجن، اردل، فارسان تا پایان آبان‌ماه امسال به بخش خصوصی خبر داد و گفت: هم اکنون اکثر خدمات بیمه‌گری شهرستان‌های شهرکرد، کیار، کوهرنگ و لردگان به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی اجرای دریافت حق سرانه به‎صورت الکترونیکی را از جمله برنامه‌های مجازی این اداره‌کل در سال‌جاری برشمرد و افزود: افزایش سطح کیفیت ایزو، تأیید نسخه پزشکی به‌صورت الکترونیکی در داروخانه‌ها و پرداخت هزینه‌ها به‌صورت الکترونیکی از دیگر این خدمات هستند که در سال‌جاری اجرایی و عملیاتی می‎شوند.
داودپور در ادامه از بهره‌مندی 620 هزار نفری مردم این استان از خدمات بیمه خدمات درمانی خبر داد و گفت: از مجموع افراد بیمه شده در این استان افزون بر 470 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی، 100 هزار نفر بیمه کارمندی، 11 هزار نفر بیمه ایرانیان و 39 هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه سایر اقشار هستند.
وی اجرای پوشش صد درصدی بیمه در این استان را از برنامه‌‎های این اداره کل در سال‌جاری برشمرد و گفت: در حال حاضر 40 هزار نفر در این استان تحت پوشش هیچگونه بیمه‌ای قرار ندارد که با اجرای طرح پوشش صددرصدی بیمه این افراد بیمه می‌شوند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول