اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

مشکلات طرح پزشک خانواده ناشی از دوگانگی مدیریت است

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدیریت‌های دوگانه‌ای که در اجرای طرح پزشک خانواده شاهد آن هستیم سبب به وجود آمدن مشکلاتی در راستای اجرای این طرح شد.

مشکلات طرح پزشک خانواده ناشی از دوگانگی مدیریت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مظهری ظهر امروز در کارگاه آموزش سامانه خدمات سلامت ایرانیان اظهار داشت: قرارداد وزارت بهداشت با پزشکان در ازای حقوق 1.5 میلیون در حالی انجام می‌شود که وزارت رفاه و تأمین اجتماعی زیر بار پرداخت این هزینه نمی‌رود و این دوگانگی مدیریت سبب مشکلاتی در اجرای طرح پایلوت آن در سه استان کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه محتوای طرح پزشک خانواده مطلوب است اما در حوزه زیر ساخت‌های آن مشکل داریم، بیان داشت: اگر کشوری مانند انگلستان در اجرای طرح پزشک خانواده موفق عمل کرده به دلیل هماهنگی موجود میان ارگان‌های مختلف از جمله بخش خصوصی، سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت است.
معاون فنی مرکز توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: از سال آینده طرح پزشک خانواده تنها با متولی وزارت بهداشت به اجرا گذاشته شده و از این دوگانگی مدیریت خارج می‌شود.
وی ادامه داد: طرح پزشک خانواده که تاکنون در شهرهای زیر 50هزار نفر به اجرا گذاشته شده به دنبال تصویب قوانین جدید بر محور سلامت بوده و با واریز مستقیم اعتبار به حساب وزارت بهداشت در شهرها صورت می‌گیرد.
مظهری در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که به دنبال اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها مشاهده شده برخی از روستاها تنها مهر پزشک خانواده را دریافت و به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند و در عمل مسئولان سلامت به هدف خود که پیاده کردن نظام ارجاع بوده نرسیدند، افزود: در شکل جدید طرح پزشک خانواده این نوع آزادی‌های عمل و انتخاب از بیماران گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه امروزه نگاه حاکم بر حوزه بهداشت و درمان، سلامت محور است و مسئولان بهداشتی به این سمت سوق یافته‌اند، تاکید کرد: این در حالی است که استواری سازمان‌های بیمه‌گر هنوز بر محور بیمار نگر موجود در گذشته حاکم بود به گونه‌ای که مسئولان بیمه معتقدند در زمان بیماری فردی، هزینه درمان آن را می‌پردازند.
این مسئول در زمینه پرونده الکترونیکی سلامت بیماران گفت: بر خلاف آنچه در برخی از سایت‌های خبری درج شده که این طرح با شکست روبرو شده، حاضریم موفقیت در اجرای این طرح را بر اساس مکتوبات و اسنادی که در اختیار داریم، نشان دهیم.
وی با اشاره به اینکه برای تهیه گزارش‌های اختصاصی از وضعیت پرونده الکترونیکی بیماران حاضر به هرگونه همکاری است، اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از هشت میلیون نفر از روستاییان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول