اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتقای کیفیت مراقبت از مادران باردار صورت می‌گیرد؛

برگزاری دوره‌های آموزشی پزشک خانواده در فارس

خبرگزاری فارس: با برگزاری پنج دوره آموزشی که با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد، پزشکان خانواده استان فارس در زمینه مراقبت‌های مادران باردار توانمند می‌شوند.

برگزاری دوره‌های آموزشی پزشک خانواده در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به اهمیت نقش پزشکان خانواده در ارائه خدمات استاندارد به مادران باردار و ارجاع موارد ضروری برای مراقبت‌های ویژه، گروه سلامت خانواده و جمعیت برگزاری پنج دوره آموزشی مراقبت‌های ادغام یافته سلامت مادران را برای پزشکان خانواده با همکاری اعضای هیئت علمی بخش زنان، برگزار می‌کند.
در این راستا دوره‌های اول و دوم و سوم آموزش، به ترتیب در شهرستان‌های بوانات و شیراز برگزار شده که در مجموع 190 نفر آموزش دیده‌اند.
شناسایی و ارجاع به موقع مادران باردار که به مراقبت ویژه نیاز دارند از مواردی است که بر اساس تحقیقات انجام شده می‌تواند آمار مرگ مادران باردار را کاهش دهد.
نسبت مرگ و میر مادران از عوارض بارداری و زایمان از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که نشان دهنده توسعه کشورها است.
میانگین این شاخص در کشورهای در حال توسعه، 200 و در کشورهای توسعه یافته، 20 در صد هزار موالید زنده است.
مرگ مادران جزو مرگ‌های غیر قابل قبول (قابل اجتناب) محسوب می‌شود چراکه بسیاری از این موارد مرگ و میر با توجه به علل آن‌ها قابل پیشگیری است.
با مرگ مادر، خانواده رکن اصلی در مدیریت و مراقبت از خانواده و به ویژه کودکان را از دست می‌دهد و بقا، سلامت و آموزش کودکان به شدت آسیب می‌بیند به نحوی که با مرگ مادر احتمال مرگ کودک تا پنج سالگی، سه برابر می‌شود.
به گزارش فارس، بر اساس اهداف توسعه هزاره، تمام کشورها متعهد شده‌اند نسبت مرگ و میر مادران تا سال 2015، 75درصد نسبت به سال 1990 کاهش یابد. در این راستا میزان مرگ و میر این گروه در کشور ایران باید از 28 در صد هزار تولد زنده به 16 در صد هزار تولد زنده کاهش یابد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول