اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

برنامه پزشک امین با برنامه توسعه کشور مغایرت دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برنامه پزشک امین با برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد.

برنامه پزشک امین با برنامه توسعه کشور مغایرت دارد
غلامرضا حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران بوشهر اظهار داشت: هرگونه اقدامی که مغایر با برنامه‌های توسعه کشور و بر خلاف برنامه‌های نظام سلامت کشور باشد مورد تأیید ما نیست. 
وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قبل از اجرای هرگونه برنامه پایلوت در راستای طرح پزشک خانواده باید پیشنهاد آن را به ستاد پزشک خانواده و نظام ارجاع که مستقر در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است ارایه دهد و در صورت تصویب به مرحله اجرا در آورد. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هیچ خلأی در برنامه پزشک خانواده دیده نمی‌شود، بیان داشت: اگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخواهد برنامه‌ای را خارج از ضوابط و مقررات که مورد تفاهم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست انجام دهد قابلیت اجرایی ندارد.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: 112 نفر هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فعالیت می‌کنند که این تعداد تنها 50 درصد ظرفیت هیئت علمی دانشگاه را تشکیل می‌دهند. 
حیدری با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش گفت: کسانی که پژوهش را از علم و آموزش تفکیک می‌دانند اشتباه می‌کنند زیرا تحقیق و پژوهش موجب تولید علم می‌شود و استاد را به علم روز مسلح می‌کند. 
وی ابراز داشت: باید به این مسیر تعصب داشت و با کار و تلاش مضاعف جایگاه آموزش دانشگاه را ارتقا بدهیم. 
حیدری با اشاره به خرید تجهیزات پزشکی یادآور شد: مجوز نهایی دستگاه شتاب دهنده خطی برای درمان بیماران سرطانی کسب شده و کار مناقصه آن نیز انجام شده است و سعی داریم دستگاه را با آخرین تکنولوژی و با قدرت بالا خریداری کنیم. 
وی افزود:‌ برای درمان نازایی هم کارهایی انجام شده و امیدوار هستیم در فضایی فیزیکی که قرار است فراهم شود این مرکز را در استان راه اندازی کنیم تا مشکل اعزام بیماران به استان‌های همجوار برطرف شود. 
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول