اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت توسعه مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

استخدام 30 هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

خبرگزاری فارس: معاونت توسعه مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از تصویب استخدام 30 عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد.

استخدام 30 هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
حمید حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، هیئت امنا را بر اساس قانون بالاترین مرجع تصمیم‌گیری برای اداره دانشگاه‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا هیئت امنا، دانشگاه‌های علوم پزشکی را موظف به اعمال روش‌های نوین متداول حسابداری در امور مالی خود کرده است.
وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس مصوبه هیئت امنا موظف هستند عملیات مالی خود را اعم از وجوه، دارائی‌ها، بدهی‌ها، هزینه‌ها، تعهدات مالی در مقابل دیگران و دیگران در مقابل موسسه را بر اساس دستورالعمل‌های نظام نوین مالی و روش‌های متداول حسابداری در حساب‌های خود ثبت و نگهداری کنند.
معاونت توسعه مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دلیل تغییر نظام حسابداری نقدی را به حسابداری تعهدی نارسائی‌های موجود در نظام حسابداری نقدی اعلام کرد و گفت: در نظام حسابداری نقدی صرفا ارائه اطلاعات دریافت و پرداخت‌های وجوه نقدی آنهم در طی دوره مالی میسر است و در ضمن امکان سنجش عملکرد مدیریت سازمانی وجود ندارد، به همین دلیل روش حسابداری تعهدی را برای اداره امور مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزیده شد.
وی امکان شناسایی و اندازه‌گیری آثار مالی عملیات، معاملات و رویدادهای مالی در دوره تحقق و از همه مهم‌تر امکان ارزیابی مدیریت سازمانی و محاسبه تمام شده فعالیت‌ها و خدمات را از مزایای نظام حسابداری تعهدی اعلام و تصریح کرد: در این روش امکان ایجاد نظام بودجه بندی بر اساس فعالیت‌ها نیز وجود دارد.
حسنی امکان تحلیل ارتباط منطقی بین منافع حاصل از به کار بردن دارائی‌ها با هزینه و همچنین امکان کنترل ارزیابی مدیریت سازمانی را از محاسن روش حسابداری تعهدی به کار گرفته شده در دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد.
وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرای روش حسابداری تعهدی از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های زیر مجموعه اضافه کرد: پیرو این ابلاغ نرم‌افزارهای یک پارچه‌ای نیز تهیه و ارائه شده است.
معاونت توسعه مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: با مدیریت و برنامه‌ریزی که صورت گرفت دانشگاه علوم پزشکی زنجان توانست با تلاش مستمر صورت‌های مالی سال گذشته دانشگاه را بر اساس روش حسابداری تعهدی تهیه کند.
وی با اشاره به حسابرسی صورت‌های مالی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: بر اساس گزارش، صورت‌های مالی ارائه شده بر مبنای تعهدی توسط دانشگاه به نحو مطلوب ارائه شده به طوری که عملکرد دانشگاه به عنوان یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌ها مورد تقدیر و تشویق هیئت امنا قرار گرفته است.
حسنی با اشاره به حضور مشاور وزیر و دبیر امور مجامع شوراها و هیئت‌های امنا در جلسه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: حضور وی و اعضای هیئت امنا در زنجان مصوبات خوبی برای توسعه فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به همراه داشته است.
وی تصویب مجوز استخدام 30 عضو هیئت علمی به صورت پیمانی و بر اساس مجوزهای موجود را یکی از مصوبات سفر مشاور وزیر و دبیر امور مجامع شوراها و هیئت‌های امنا اعلام کرد و گفت: یکی دیگر از مصوبات پرداخت کارانه نیروهای قراردادی پرستاران و پیراپزشکان بر اساس دستورالعمل موجود بوده است.
معاونت توسعه مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: با اعمال دستورالعمل‌های پرداخت کارانه‌ها، امکان تحقق عدالت در پرداخت‌های نیروهای شاغل در دانشگاه فراهم می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول