اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد

اجرای طرح پزشکی از راه دور در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با هدف کاهش مرگ و میر مادران باردار اجرای طرح پزشکی از راه دور در سه شهر سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین استان پیشگام در این زمینه آغاز شد.

اجرای طرح پزشکی از راه دور در سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمدمهدی طباطبائی اظهار داشت: وجود مناطق صعب‌العبور، فاصله زیاد روستاهای استان از شهرها، فقدان وجود بیمارستان در برخی از شهرستان‌های زیر پوشش موجب افزایش مدت زمان اعزام و ارجاع فوری بیماران اورژانسی شده است.
وی ادامه داد: در برنامه پزشکی از راه دور (تله مدسین) که در سه شهرستان خاش، ایرانشهر و نیکشهر اجرا می‌شود، پزشکان متخصص حاضر در بیمارستان مرکز شهرستان، هر لحظه از طریق تلفن ثابت یا تلفن همراه آماده ارائه مشاوره به کادر درمانی حاضر بر بالین بیماران بدحال هستند.
وی گفت: با استفاده از این روش زمان طلایی برای درمان حفظ خواهد شد و مقرر است این طرح پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف، در سایر نقاط استان سیستان و بلوچستان نیز اجرا شود.
طباطبایی بیان کرد: "تله مدسین" یا پزشکی از راه دور به معنای ارائه خدمات بهداشتی درمانی است وقتی که مکان یا زمان بین ارائه دهنده و گیرنده خدمت فاصله ایجاد کرده باشد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول