اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان:

طرح پزشک امین در کردستان اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان از اجرای طرح پزشک امین به عنوان طرح ارتقای خدمات نوین درمانی در صندوق تامین اجتماعی همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

طرح پزشک امین در کردستان اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، وفا طبرزدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار داشت: برنامه پزشک امین یک فرآیند اصلاحی در درمان تامین اجتماعی به منظور ارتقای سلامت بیمه‌شدگان است.
به گفته وی، برنامه پزشک امین هیچ‌گونه مداخله‌ای در سیاست‌گذاری‌های کلان نظام سلامت نداشته و موازی‌کاری محسوب نمی‌شود.
 
طرح پزشک امین بسترساز طرح پزشک خانواده است
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه طرح پزشک امین منافاتی با طرح پزشک خانواده ندارد، خاطر نشان کرد: این طرح بستر مناسبی برای اجرای طرح پزشک خانواده است.
طبرزدی با بیان اینکه این طرح در مرحله نخست به صورت پایلوت در استان گیلان اجرا شده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال شاهد اجرای این طرح در دو استان زنجان و قزوین خواهیم بود.
وی از اجرای این طرح در سال آینده در سراسر کشور خبر داد و افزود: با اجرای طرح پزشک امین بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در سراسر کشور از یک مشاور امین در حوزه سلامت برخوردار می‌شوند.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه با اجرای این طرح بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از سردرگمی نجات پیدا می‌کنند، خاطر نشان کرد: این طرح سلامت‌نگر بوده و پزشکان و مردم از مواهب این طرح بهره‌مند می‌شوند.
به گفته طبرزدی، طرح پزشک خانواده بنابر قانون پنجم توسعه و طرح نظام خانواده به اجرا درآمده و تمامی جمعیت کشور را در بر می‌گیرد اما طرح امین تنها بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را مشمول می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح پزشک امین بنا به تکلیف قانونی است و بر اساس این تکلیف وظیفه داریم به افرادی که حق بیمه پرداخت می‌کنند، خدمات ارائه دهیم.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای هر یک از بیمه‌شدگان، تشخیص درمان به موقع و پیشگیری از بروز عوارض تهدید کننده سلامت، دسترسی آسان و عادلانه بیمه شدگان به خدمات درمانی مورد نیاز و ویزیت رایگان در مراجعه به پزشک امین را از ویژگی‌های این طرح برشمرد.
به گفته طبرزدی، بهره‌مندی از مشاوره‌های تلفنی رایگان در مراجعه با پزشک متخصص، برخورداری از خدمات رایگان دارویی در قالب بسته‌های تعریف شده و بهره‌مندی از مزایای کاهش 50 درصدی هزینه خدمات بستری سهم بیمه شده از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: بهره‌مندی از مزایای کاهش 30 درصدی هزینه خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری سهم بیمه شده در مراکز طرف قرارداد دولتی و دانشگاهی برای بیمه‌شدگان از طریق پزشک امین از دیگر ویژگی‌های اجرای این طرح است.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول