اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

کسب 619 مدال توسط ورزشکاران زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزشکاران زنجانی از آغاز سال جاری تا کنون 619 مدال در مسابقات مختلف داخلی و خارجی کسب کرده‌اند.

کسب 619 مدال توسط ورزشکاران زنجانی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان ایرج رحمانی شامگاه شنبه در جلسه شورای عالی ورزش استان زنجان با اشاره به اینکه مصوبات جلسه گذشته شورای عالی ورزش با همراهی مدیران استان به خوبی اجرا شده است، اظهار داشت: مسکن مهر ورزشکاران معلول و جانباز که از جمله مصوبات بود، در حال حاضر 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به فعالیت 41 هزار و 333 ورزشکار سازمان یافته در استان زنجان افزود: 245 باشگاه نیز در سطح استان فعالیت می‌کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان اضافه کرد: از آغاز سال جاری تا کنون تیم‌های ورزشی استان در 188 مسابقه ورزشی شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان میزبان 155 تیم ورزشی طی سال جاری بوده است، تصریح کرد: همچنین استان در این مدت میزبان اردوی هفت تیم ملی در رشته‌های مختلف نیز بوده است.
رحمانی از دعوت 139 ورزشکار زنجانی به اردو‌های تیم ملی خبر داد و گفت: 2 هزار و 351 ورزشکار زنجانی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شده‌اند.
وی تعداد تیم‌های استان زنجان در لیگ‌های برتر را 48 تیم اعلام کرد و گفت: از این تعداد 34 تیم متعلق به آقایان و 14 تیم متعلق به بانوان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تاکید کرد: 80 تیم ورزشی استان زنجان در لیگ‌های مختلف کشوری حضور دارند.
وی با اشاره به کسب عناوین مختلف ورزشی توسط ورزشکاران استان زنجان در رقابت‌های مختلف ملی افزود: ورزشکاران استان زنجان از آغاز سال جاری تا کنون 67 عنوان به دست آورده‌اند، که 31 عنوان آن قهرمانی بوده است.
رحمانی تاکید کرد: ورزشکاران استان زنجان طی سال جاری 619 مدال در مسابقات مختلف کسب کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ورزش استان زنجان با توجه به موقعیت جغرافیایی و توانایی ورزشکارانش در رشته‌های گوناگون ظرفیت توسعه دارد، تصریح کرد: ووشو، واترپلو، کوهنوردی، کشتی، دو و میدانی، شنا، قایقرانی و رشته‌های ورزشی دیگر از جمله ورزش‌هایی هستند که ورزشکاران استان توان فعالیت و کسب موفقیت در آنها را دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: سرانه ورزشی استان زنجان با لحاظ کردن سرانه ورزشی ادارات دولتی و باشگاه‌های خصوصی به 62 سانتی‌متر رسیده است.
وی با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان 160 مکان ورزشی در اختیار دارد، افزود: 98 پروژه نیمه تمام ورزشی نیز در استان زنجان وجود دارد.
رحمانی مهم‌ترین مسابقه ورزشی پیش روی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان را مسابقات بین‌المللی سنگنوردی عنوان کرد و گفت: مسابقات جام فجر تکواندو نیز در استان زنجان برگزار می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی کره جنوبی در استان تاکید کرد: اغلب ورزشکاران مستعد استان برای گذراندن دوره‌هایی برای شرکت در این مسابقات شناسایی شده‌اند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان اضافه کرد: باید برای امضای قرارداد با ورزشکاران مورد نظر اعتبار اختصاص یابد تا اداره کل ورزش و جوانان بتواند آنها را برای عملیاتی کردن برنامه‌های ستاد بازی‌های آسیایی در اختیار داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رئیس هیئت بسکتبال شهرستان زنجان درباره عدم جوابگویی سالن شهید بهشتی برای تماشاگران تیم بسکتبال همیاری زنجان تصریح کرد: سالن 6 هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب هیچ مشکلی برای برگزاری مسابقات ندارد، و فقط باید کفپوش آن اصلاح شود.
رحمانی با اشاره به ادغام صورت گرفته بین سازمان جوانان و تربیت‌بدنی تصریح کرد: محورهای کلی امور فرهنگی جوانان مطالعه شده و در سه محور برنامه‌ریزی شده است.
وی تسهیل ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان را سه بخش مهم برنامه‌های امور فرهنگی برنامه‌ریزی شده برای جوانان اعلام کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان همچنین از فعالیت 72 سمن در استان زنجان خبر داد و افزود: بعد از ادغام تربیت بدنی با سازمان جوانان برخی از آنها غیر فعال شده‌اند.
در ادامه مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری زنجان این جلسه از افزایش 33 درصدی بودجه ورزش استان زنجان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بودجه ورزش استان زنجان از 9 میلیارد تومان به 12 میلیارد تومان رسیده است.
حمید نباتچیان با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام ورزشی زیادی در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: افتتاح این پروژه‌های نیمه تمام در حدود 25 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول