اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر بابل:

تماشای ورزش جایگزین انجام ورزش شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر بابل با اشاره به اینکه تماشای ورزش به جای ورزش به عنوان یک فرهنگ تبدیل شده، گفت: تماشای ورزش به عنوان یک فرهنگ برای کشور خطرناک است.

تماشای ورزش جایگزین انجام ورزش شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن فلاح صبح امروز در نخستین همایش تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی بابل اظهار داشت: شهدا و جانبازان به عنوان نخبگان اصلی در جامعه محسوب می‌شوند و هر افتخاری که هر یک شهروند ایرانی در عرصه علمی و ورزشی در سطح جهانی کسب می‌کند افتخار نظام و دین است.
وی با اشاره به اینکه ورزش در فرهنگ دینی از جایگاه بسیار والایی برخوردار است، افزود: تعبیراتی که در فرهنگ دینی در مورد ورزش وجود دارد و جایگاهی که اسلام برای ورزش  قائل است جایگاهی است، که در هیچ مکتبی پیدا نمی‌شود.
فلاح بیان داشت: این بعد اسلام برای بسیاری از ما ناشناخته مانده به طوری که مقام معظم رهبری که مرجع و الگوی دینی مسلمانان است، فرمودند "من از جوانانی که ورزش نمی‌کنند گله‌مند هستم" که  این امر بیانگر جایگاه ویژه ورزش در فرهنگ دینی است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ورزش نه تنها در کشور ما بلکه در جهان علاوه بر اینکه جنبه فردی دارد جنبه سیاسی و بین‌المللی پیدا کرده و برخی از کشورهایی که از نظر موقعیت علمی و اقتصادی چندان مهم نیستند وجود ورزشکار یا تیم ورزشی قهرمان  آن کشور را در صدر قرار می‌دهد.
این مسئول افزود: ورزش نه به عنوان تفریح بلکه ابزاری برای تقویت جسم و روح انسان بوده و بعد سیاسی و بین‌المللی پیدا کرده و  قهرمانانی که برای کشور افتخار می‌آفرینند در حقیقت برای ارتقای جایگاه سیاسی ایران در سطح جهان تلاش می‌کنند.
رئیس شورای شهر بابل بیان داشت: من معتقدم در کشور به جای اینکه ورزش به عنوان یک فرهنگ در آید تماشای ورزش به عنوان یک فرهنگ تلقی شده که برای کشور خطرناک است اگر در جامعه آمار بگیریم بیشتر مردم به تماشای ورزش علاقمند هستند.
فلاح با اشاره به اینکه ورزش باید همگانی شود، متذکر شد: افتخار آفرینان ورزشی تعدادشان زیاد است بسیاری از مردم و جوانان تماشای ورزش را بیشتر از ورزش دوست دارند و همین امر سبب شده برخی‌ها از عشق جوانان سوء استفاده کنند.
وی در پایان اذعان داشت: مسئولان باید تلاش کنند تا ورزش اهمیت و جایگاه خود را در جامعه مختلف پیدا کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول