اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

مطرح شدن کمیته صیانت از آرا از عواقب فتنه 88 است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: مطرح شدن کمیته صیانت از آرا، از عواقب فتنه 88 و در واقع یک نمونه کوچک از انقلاب مخملی محسوب می‌شود.

مطرح شدن کمیته صیانت از آرا از عواقب فتنه 88 است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان فیروز احمدی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر چه زمان برگزاری انتخابات نزدیک می‌شود، شور و شوق مردم نیز افزایش می‌یابد.
وی در پاسخ به سئوالی درباره آغاز فعالیت‌های انتخاباتی زود رس تصریح کرد: قوانین انتخاباتی با وجود اصلاحات دوره‌ای باز هم نواقصی دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد: تا زمانی که نامزدها و داوطلبان انتخاباتی قانون را نقض نکنند با آنها برخوردی انجام نمی‌شود.
وی بر ضرورت گرم کردن تنور انتخابات با استفاده از شور انتخاباتی طرفداران نامزدهای انتخابات تاکید کرد و گفت: شعار وزارت کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی قانون‌ گرایی، عدالت‌محوری، امانت داری و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای است.
احمدی زمان اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را 20 دی ماه اعلام کرد.
وی با اشاره به وجود یک منشور اخلاقی برای انتخابات تصریح کرد: این منشور بین 16 تا 20 بند دارد که جا افتادن آن نیاز به همراهی رسانه‌ها دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان از ثبت نام 74 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان زنجان خبر داد و گفت: یک نفر از ثبت نام کنندگان انصراف خود را اعلام کرده است.
وی از افزایش پنج تا هفت درصدی صندوق‌های رای گیری نسبت به انتخابات گذشته خبر داد و اضافه کرد: این افزایش به دلیل مشکلات موجود در انتخابات گذشته از قبیل نامناسب بودن محل صندوق و همچنین تراکم در سر صندوق‌ها رخ داده است.
احمدی تعداد صندوق‌های رای گیری در استان زنجان را 686 صندوق اعلام کرد و گفت: تغییراتی هم در تعداد صندوق‌های سیار با توجه به نیازها ایجاد شده است.
وی افراد درگیر در امور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی استان زنجان را بالای 7 هزار نفر اعلام کرد، که شامل عوامل اجرایی اعم از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و نظارت و بازرسی می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در پاسخ به سئوالی درباره آرایش نیروهای سیاسی شرکت کننده در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: هر حزب و گروهی که مجوز فعالیت در کشور را دارد می‌تواند در انتخابات شرکت کند.
وی با اشاره به حزب‌های تشکیل شده در دل دولت‌های گذشته و اقدامات غیر قانونی آنها تصریح کرد: آنها در واقع به فعالیت‌های قانونی حزبی خیانت کرده‌اند به طوری که تجربه تلخی از فعالیت‌های حزبی در ایران به یادگار گذاشتند.
احمدی بر جدا بودن مسئله فتنه از انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: اقدام فتنه گران به دلیل زیر سئوال بردن حضور 40 میلیونی مردم و از بین بردن شادی و شیرینی ناشی از این حضور خیانت محسوب می‌شود.
وی در پاسخ به سئوالی درباره تشکیل کمیته صیانت از آرا تاکید کرد: جای تاسف است که این سخنان در برخی مواقع از زبان دوستانی شنیده می‌شود که هیچ نسبتی با فتنه گران ندارند و در حال حاضر مسئولیت هم دارند، هر چند خیلی زود حرف‌هایشان را اصلاح کردند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان صحبت از کمیته صیانت از آرا را ادامه تبعات فتنه 88 عنوان کرد و گفت: در واقع این سخنان بدعت و بر جای مانده از فتنه و نمونه کوچک انقلاب مخملی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به لحاظ شدن راه‌حل‌های قانونی مختلف برای معترضان به نحوه اجرای قوانین انتخاباتی توسط عوامل اجرایی و هیئت‌های نظارت تاکید کرد گفت: قوانین فرایند انتخابات در ایران یکی از بی‌نظیرترین قوانین است.
احمدی ادامه داد: معدل برگزاری انتخابات در ایران طی 30 انتخابات گذشته یکی از سالم‌ترین انتخابات‌ها در جهان است.
وی با اشاره به عملکرد نادرست احزاب اضافه کرد: کجای دنیا احزاب اساسنامه‌ای تدوین، امضا و برخلاف آن اساسنامه ساختار شکنی می‌کنند که برخی احزاب در ایران طی چند سال گذشته کرده‌اند.
احمدی در پاسخ به سئوالی درباره اختلافات موجود در شورای شهر زنجان و تاثیرگذاری آن بر عملکرد آنها تاکید کرد و گفت: بر اساس اصل 100 قانون اساسی ورود اعضای شورای شهر به مسائل سیاسی ممنوع است.
وی تاکید کرد: حمایت از فعالیت شورای شهر از وظایف مسئولان استان برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی شهر است چرا که اختلافات در نهایت به ضرر خود آنها تمام می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول