اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حدادعادل در جلسه پرسش و پاسخ اصولگرایان اصفهان:

فتنه 88 در انتخابات آینده تکرار نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با بصیرتی که مردم در جریان فتنه سال 88 از خود نشان دادند، مطمئن هستم که حوادثی همچون انقلاب‌های رنگین و مخملی را در این انتخابات تجربه نمی‌کنیم.

فتنه 88 در انتخابات آینده تکرار نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان غلامعلی حدادعادل در جلسه جبهه متحد اصولگرایان که با حضور گسترده مردم و مسئولان در حسینیه حضرت جوادالائمه (ع) اصفهان برگزار شد، در پایان مراسم به پاسخ سؤال‌های بسیاری که از سوی حاضران مطرح می‌شد، پرداخت؛ سوالاتی که بستر حول محور جبهه پایداری و اتحادش با جبهه متحد اصولگرایان می‌چرخید.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان با کاندیداهایی که به اجماع می‌رسند، میثاق‌نامه‌ای را به امضا رسانده‌اند که در صورت عدم قبول این افراد در لیست جبهه متحد اصولگرایان آنها انصراف دهند و یا به لیست جبهه پایداری نپیوندند؟ آیا حضور یک کاندیدا در چند لیست نقض قرض نیست؟ گفت: اصولگرایان جبهه متحد با افرادی که در جبهه پایداری حضور دارند، اختلاف اصولی ندارند و شاهد بر این ادعا دعوت اصولگرایان کمیته 8+7 از اعضای جبهه پایداری است و من نمی‌دانم جبهه پایداری قصد دادن لیست واحد را دارد یا نه اما به فرض ارائه لیست از سوی آنها و وجود اسامی مشترک، خلافی در اصول جبهه متحد اصولگرایان به‌وجود نمی‌آید.
                                  
*‌ آیت‌الله مصباح جبهه پایداری را تایید می‌کند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیت‌الله مصباح یزدی تا چه اندازه در تصمیمات جبهه پایداری نقش دارد، بیان داشت: ایشان نسبت به جبهه پایداری همچون جبهه متحد اصولگرایان نظر موافق و مثبتی دارند اما عنوان کرده‌اند که من رهبری جبهه پایداری را بر عهده ندارم، اما این طیف را تایید کرده و سالم می‌دانم.
وی تصریح کرد: آیت‌الله مصباح به صورت مستقیم در تصمیم‌گیری‌های جبهه پایداری دخالت نمی‌کنند.
حدادعادل در پاسخ به سؤال دیگری در ارتباط با اینکه جبهه پایداری چه افرادی هستند و چه تفاوتی با جبهه متحد اصولگرایان دارند، اظهار داشت: باید از مسئولان و دست‌اندرکاران این جبهه سؤال پرسیده شود، اعضای جبهه پایداری از دوستان اصولگرایان هستند اما از افراد و کیفیت فعالیت‌هایشان بهتر است خود پاسخگو باشند.
وی در مورد این سؤال که آیا یکی نشدن جبهه پایداری و متحد اصولگرایان به نفع اصلاح‌طلبان و جریان فتنه نیست؟ گفت: ما اصرار داشتیم که این دو جبهه به یکدیگر بپیوندند اما تاکنون این اتفاق عملی نشده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر دو طرف باید در فضای رقابتی عاقلانه و منطقی برخورد کنند، تصریح کرد: البته اگر جبهه پایداری و متحد اصولگرایان به‌ یکدیگر نزدیک شوند، شرایط بهتری رقم می‌خورد.
 
*‌ فتنه 88 در انتخابات آینده تکرار نمی‌شود
وی در ارتباط با اینکه تا چه اندازه می‌توان تضمین کرد که فتنه جدیدی به موازات این انتخابات شکل نگیرد؟ بیان داشت: با بصیرتی که مردم در جریان فتنه سال 88 از خود نشان دادند، مطمئن هستم که چنین اتفاقی تکرار نمی‌شود و ما حوادثی همچون انقلاب‌های رنگین و مخملی را در این انتخابات تجربه نمی‌کنیم.
حدادعادل در مورد دیدگاه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اتحاد اصولگرایان افزود: ایشان در جایی که بحث از اصول انقلاب است همواره افراد را به وحدت دعوت می‌کنند و در این مورد نیز همین توصیه را داشته‌اند.
 
*‌ فکر کردن را به فریاد زدن ترجیح می‌دهم
وی در پاسخ به این سؤال که پس از برگزاری انتخابات ریاست مجلس و رای آوردن فرد دیگری، حضور شما در مجلس هشتم کم‌رنگ و رفته رفته بی‌رنگ شد. آیا قهر کردن آقای حدادعادل از مجلس به دلیل حب ریاست و جاه نبود و آیا وظیفه‌ای که فراتر از حق است، کنار گذاشته نشد؟، تصریح کرد: همین که من امروز در جمع اصولگرایان اصفهان حاضر شده‌ام، حکایت از عمل‌کردن فراتر از وظیفه دارد، چرا که من نماینده تهران هستم اما به‌دلیل مشخص کردن اصول و مطرح شدن انقلاب وظیفه خود دانستم که در اصفهان حضور پیدا کنم.
عضو کمیته 8+7 اضافه کرد: ما باید در خدمت انقلاب اسلامی ایران باشیم و من نیز قطره‌ای از دریای بیکران ملت ایران هستم و بود و نبودم در مجلس مهم نیست، مهم خدمت کردن است.
وی ادامه داد: اینکه بگویم حب ریاست ندارم به نظرم حرف درستی نیست، چرا که کمتر کسی می‌تواند چنین ادعایی کند اما کارنامه من در مجلس روشن است و از ابتدای مجلس هشتم بنای جاه، جنجال و ستیزه‌جویی نداشتم اما بیکار نیز نبوده‌ام.
 
*‌ اگر رنگی ندارم در عوض نیرنگی نیز ندارم
حدادعادل افزود: من به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، هزار نوع فعالیت انجام داده‌ام که مانور تبلیغاتی برروی آن نداشته‌ام اما هرجا لازم باشد در مجلس فریاد بزنم به این کار متوسل شده‌ام اما نکته این‌جاست که فکر کردن را به فریادزدن ترجیح می‌دهم.
وی ضمن تشکر از فردی که این موضوع را در قالب سؤال تذکر داده بود، گفت: در هر صورت من از عیب و نقص بری نیستم و باید بگویم اگر رنگی ندارم در عوض نیرنگی نیز ندارم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت در پرداخت یارانه‌ها با کسری بودجه مواجه است؟ اظهار داشت: من اطلاع دقیقی از موجودی و پول دولت ندارم اما این مقدار یارانه‌ای که در حال حاضر واریز می‌شود، ادامه دارد اما اگر دولت قصد افزایش یارانه‌نقدی را دارد باید منبع آن را تأمین کند.
 
* ملزومات راجع به جریان انحرافی را همه می‌دانند
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تبیین اعضای جریان‌انحرافی تصریح کرد: اطلاع دقیقی در مورد این موضوع ندارم و هرچه لازم است در ارتباط با این جریان بدانند، همه می‌دانند و ما باید حواس خود را جمع حضور اصولگرایان در انتخابات کنیم.
حدادعادل صحبت‌های خود را با پاسخ دادن به این سؤال که اگر برای شما امکان دارد، اختلاف‌های جریان راست را در استان اصفهان حل کنید، به پایان برد و بیان داشت: امیدوارم با ساز و کاری که جبهه متحد اصولگرایان برای تمام افراد در کشور تعیین کرده است، بهترین انتخابات شکل بگیرد و تمام افراد معتقد به اصولگرایی نیز تمکین کنند.
انتهای پیام/خ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول