اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

هزینه سالانه 650 میلیارد تومان برای نشر کتاب در کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالانه حدود 650 میلیارد تومان هزینه نشر کتاب در کشور می‌شود.

هزینه سالانه 650 میلیارد تومان برای نشر کتاب در کشور
بهمن دری در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت کتاب و مطالعه آن را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: هیچ چیز دیگری نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.
وی با اشاره به عصر اینترنت و پیشرفت فضای مجازی افزود: با توجه به اینکه شاهد پیشرفت و گسترش فضای مجازی و وسایل و ادوات الکترونیک هستیم ولی از ارزش کتاب هیچ موقع کاسته نمی‌شود.
این مسئول ادامه داد: ورق زدن کتاب لذتی دارد که در رویکرد ابزار الکترونیک آن لذت را نخواهیم داشت و این ابزارها باید در خدمت هرچه بیشتر کتاب و کتابخانه قرار گیرند.
وی درباره برنامه‌های مهم حوزه فرهنگی وزارت ارشاد بیان داشت: از سال آینده نمایشگاه‌های کتاب به صورت تخصصی و موضوعی در استان‌ها پیگیری و برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد، ثبت کتاب از طریق نرم‌افزارهای الکترونیکی را جزو برنامه‌های وزارت ارشاد عنوان کرد و ابراز داشت: حدود پنج استان که بیشترین تعداد دریافت مجوز و نشر کتاب را دارا هستند در اولویت قرار گرفتن ثبت کتاب از طریق نرم‌افزارهای الکترونیکی هستند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین آثاری که برای دریافت مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌شود در حوزه داستان و علوم انسانی است، تصریح کرد: از تعداد آثاری که امسال خواستار صدور مجوز برای چاپ بودند حدود نیم درصد آنها غیر قابل انتشار هستند.
دری با بیان اینکه در برخی از آثار برای دریافت،مواردی وجود داشت که برای آنها حکم قضایی صادر شده است، اضافه کرد: از ابزار نوظهور الکترونیکی می‌توان برای اصلاح و صدور مجوز استفاده بهینه کرد.
وی، ارزش‌گذاری کتاب و نظر اعضای هیئت خرید و انتخاب که توسط معاونت فرهنگی منصوب شده‌اند را از عوامل خرید کتاب از ناشران کشوری عنوان کرد و یادآور شد: حدود سه تا چهار درصد کتاب‌ها خریداری می‌شود.
دری، یکی از پیامدهای برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را فقدان توزیع کتاب دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه برنامه‌هایی در دست اقدام است که نیاز به تامین مالی دارد.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول