اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ترویج شعایر دینی

طرح بلال در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در راستای ترویج شعایر دینی و ترویج نماز‌خوانی طرح بلال در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اجرا می‌شود.

طرح بلال در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان اردبیل اظهار داشت: به منظور اشاعه فرهنگ نماز در اکثر کتابخانه‌‌های عمومی استان نمازخانه‌ها تجهیز شده و کتاب‌های قرآن و ادعیه و پوستر‌هایی در خصوص نماز و نماز‌خوانی برای استفاده نماز‌خوانان در این مکان مقدس قرار داده شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین با اشاره به اجرای طرح بلال در کتابخانه‌ها بیان داشت: در حال حاضر پنج دستگاه سامانه طرح بلال برای راه‌اندازی در کتابخانه‌های مراکز شهرستان با اعتباری بالغ بر 25 میلیون ریال خریداری شده است.
فرهمندامین در ادامه با اشاره به استقبال اکثر اعضای کتابخانه از نماز اول وقت و حضور چشمگیر آنان در نمازخانه کتابخانه‌ها گفت: با استفاده از این سامانه صوت دلنشین و روحانی اذان بصورت اتوماتیک در وقت اذان از این سامانه در کتابخانه‌ها پخش خواهد شد.         
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مسئله کتاب و کتابخوانی و همچنین اهمیت تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز، ضرورت مشارکت مردم و خیرین در امر توسعه کتابخانه‌های عمومی را تبیین کرد.
فرهمندامین ابراز داشت: این انجمن با حضور علاقه‌مندان و خیرین بخش فرهنگی تاسیس شد و در آینده نزدیک با اتمام مراحل اداری و قانونی آغاز به کار خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال انواری کارشناس امور مشارکت‌ها نیز در خصوص اقدامات انجام شده برای انجمن در شرف تاسیس خیرین کتابخانه ساز استان اردبیل توضیحات لازم را ارائه کرد.
همچنین در این جلسه رئیس پلیس امنیت عمومی ناجا نیز در خصوص تعامل بیشتر و تسریع در تاسیس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش و مشارکت اقشار مختلف مردمی زیرساخت‌های مناسب برای توسعه فرهنگی استان فراهم شود. 
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول