اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

راه‌اندازی کتابخانه ملی رشت مصوبه گرفت

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: مصوبه راه‌اندازی کتابخانه ملی و مرکزی رشت گرفته شده و در چند مرحله این کار انجام می‌شود.

راه‌اندازی کتابخانه ملی رشت مصوبه گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در مراسم رونمایی کتاب «گل‌ها‌ی سپید» خاطرات شهید رضوان‌خواه فرمانده گردان کمیل به نویسندگی فرزند این شهید کمیل رضوان‌خواه در نمایشگاه کتاب گیلان، پیشینه مطالعه در اسلام را دارای جایگاه والایی دانست.
وی، با بیان اینکه علم در روشن کردن چراغ عقل انسان و دوری از کجی‌ها نقش مهمی دارد، افزود: علی (ع) می‌فرماید علم چراغ انسان است و موجب باز شدن اسرار می‌شود.
مقام ارشد دولت در گیلان علم را به منزله جهاد و یاد دادن را به منزله صدقه خواند و بیان داشت: علم در باورهای دینی انسان اهمیت دارد و خداوند با نشان دادن این شگفتی‌ها خلقت خود را به منصه ظهور می‌رساند.
وی، با اشاره به اینکه کسی که دنبال علم نباشد، دعوت حق را نپذیرفته است، تصریح کرد: ایران و ایرانی را از دیرباز جزو نخستین انسان‌های تاریخ با تمدن بزرگ و رویکرد بسیار قوی می‌شناختند و یکی از شاخصه‌های کتابخوانی، روی آوردن به کتاب است.
سعادتی برگزاری نمایشگاه کتاب را در بررسی شاخص‌ها تاثیرگذار دانست و اذعان داشت: داشتن برنامه‌های زیربنایی در دستور کار شورای عالی فرهنگ است و باید برای افزایش سطح مطالعه تلاش کنیم که با همت بالا به آن دست یابیم.
وی، برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان را یک رویداد بزرگ فرهنگی در استان نامید و اذعان داشت: کتاب مهم‌ترین و ارزشمندترین میراث بشری است.
استاندار گیلان رشد و ارتقای فرهنگی و ارزشی هر جامعه‌ای را به میزان برخورداری از کتاب و کتابخوانی مردم آن جامعه دانست و اذعان داشت: کتاب بهترین دوست انسان‌هاست و عصاره و نتایج تمام کارکردها در کتاب جمع شده و باید این میراث ارزشمند را حفظ کنیم.
وی، گیلان را جزو یازدهمین استان کشور در حوزه کتاب دانست و افزود: برای راه‌اندازی کتابخانه مرکزی رشت مصوبه لازم را گرفتیم و در دو یا سه مرحله این کار انجام می‌شود.
سعادتی افزایش سرانه مطالعه در استان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در حال حاضر سرانه مطالعه در گیلان 85 دقیقه در شبانه‌روز است.
وی، ارتقای سطح کتابخوانی در روستاها و گروه‌های مختلف سنی را جزو برنامه‌های کتابخوانی ذکر کرد.
در این مراسم کتاب خاطرات شهید حسن رضوان‌خواه فرمانده گردان کمیل که توسط فرزندش کمیل رضوان‌خواه به رشته تحریر درآمده بود، توسط مادر و همسر این شهید رونمایی شد.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول