اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابلی خبر داد

اختصاص 50 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های زابلی

خبرگزاری فارس: فرماندار زابلی از اختصاص 50 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های این شهرخبر داد.

اختصاص 50 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های زابلی
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی نهاد عمومی کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان غلامرضا خدادادی در نخستین جلسه انجمن کتابخانه این شهر اظهار داشت: مبلغ 500 میلیون ریال برای تجهیز کتابخانه این شهر در نظر گرفته شده است.
وی افزود: انجمن حساب بانکی ندارد و باید یک حساب ویژه برای واریز نیم درصد درآمد شهرداری‌ها افتتاح شود
فرماندار شهر مرزی زابلی ساخت کتابخانه جدید را از اولویت‌های اصلی دانست و گفت: مکان فعلی کتابخانه به هیچ وجه در شأن مردم فرهنگی این شهر نیست و باید هر چه زودتر در زمینه احداث کتابخانه مناسب اقدام شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان ‌و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تشکر از فرماندار افزود: طبق قانون تاسیس کتابخانه‌ها باید در هر شهرستان، شهر، و یا بخش یک انجمن تشکیل شود که اعضای حقیقی و حقوقی آن در نخستین جلسه انتخاب و معرفی می‌شوند.
اسفندیار زیدآبادی فرماندار، بخشدار، شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد هر شهر را از اعضای اصلی عنوان کرد و ادامه داد: ریاست جلسات با فرمانداران و بخشداران است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به قانون اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی با پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی بخشنامه‌ای تهیه و پس از تصویب در شورای انقلاب فرهنگی، توسط ریاست جمهوری به استانداران ابلاغ شد که طبق مفاد این سند باید تا پایان سال 1404 به ازای هر نفر چهار جلد کتاب فراهم و به ازای هر 100 نفر هشت متر مربع فضای کتابخانه‌ای ایجاد شود.
وی گفت: برای دستیابی به این اهداف باید همه مسئولان با نهاد کتابخانه‌های عمومی همکاری کنند.
واحد عبدالهی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سراوان نیز در جلسه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مساجد گفت: ایجاد کانون‌های فرهنگی و کتابخانه باز در مساجد از اولویت‌های کاری این اداره است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول