اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‏های عمومی فیروزکوه:

روستاهای فیروزکوه از امکانات کتابخانه‏ای بهره‏مند می‏شوند

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‏های عمومی شهرستان فیروزکوه گفت: با راه‏اندازی کتابخانه سیار و کتابخانه‏های مشارکتی با کانون مساجد، روستاهای شهرستان فیروزکوه از امکانات کتابخانه‏ای بهره‏مند می‏شوند.

روستاهای فیروزکوه از امکانات کتابخانه‏ای بهره‏مند می‏شوند
سیدحسین حسینی در گفت‏و‏گو با فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: درآمد کتابخانه‏ها طبق قانون «نحوه تامین و اداره کتابخانه‏های عمومی» از حمل نیم درصد درآمد شهرداری‏های هر شهر است.
وی گفت: در بند 117 قانون بودجه سال 90 آمده که در اجرای ماده شش قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‏های عمومی کشور مصوب 17 اسفند 89 و ماده 17 آیین‏نامه اجرای آن، وزارت امور اقتصادی و دارایی خزانه‏داری کشور مکلف است با نظر معاونت برنامه‏ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در صورت عدم پرداخت، سهم نیم درصد کتابخانه‏های عمومی را توسط هر شهرداری در پایان هر فصل و حداکثر تا پایان بهمن ماه از جمع اعتبارات مربوط به درآمد همان شهرداری از جمله سهم عوارض شهرداری‏ها از مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند.
رئیس کتابخانه‏های عمومی فیروزکوه افزود: خوشبختانه در سال 90 برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‏ها روند مطلوب‏تری به خود گرفته است و همچنین کتیبه نوپای نهضت مطالعه مفید نیز در راستای ارتقای سطح مطالعه تلاش خواهد کرد.
حسینی تصریح کرد: در سال‏های اخیر به همت کتابخانه‏های عمومی، وظیفه کتابخانه‏ها از صرف ارائه و تحویل کتب فراتر رفته و برنامه‏های فرهنگی از جمله مسابقات کتاب‏خوانی مکتوب و آنلاین www.book.ir در گروه‏های سنی مختلف، مسابقات چکیده‏نویسی، کتاب، مسابقات نقاشی مناسبتی و ... اجرا می‏شود.
وی تاکید کرد: از شاخص‏ترین امکاناتی که توسط کتابخانه‏ها به اعضا ارائه می‏شود، طرح «کتاب من» است؛ به این صورت که اگر عضوی به کتابخانه مراجعه و کتابی را تقاضا کند، در صورت موجود نبودن، کتاب مورد نظر در کتابخانه سفارش وی به صورت آنلاین ثبت خواهد شد و فرد سفارش‏دهنده نخستین استفاده‏کننده از آن خواهد بود.
رئیس کتابخانه‏های عمومی فیروزکوه افزود: با وجود سه کتابخانه عمومی نسبتاً بزرگ، سرانه فضا و تعداد کتابخانه‏های عمومی در شهرستان فیروزکوه وضعیت نسبتاً مطلوبی دارد.
حسینی تاکید کرد: با راه‏اندازی کتابخانه سیار و کتابخانه‏های مشارکتی با کانون مساجد، روستاهای شهرستان فیروزکوه نیز از امکانات کتابخانه‏ای بهره‏مند می‏شوند.
وی ادامه داد: همچنین ساخت کتابخانه استاندارد در دشت ناصر فیروزکوه از برنامه‏های آتی این شهرستان است.
رئیس کتابخانه‏های عمومی فیروزکوه اضافه کرد: مساعدت خیران نیکوکار شهرستان فیروزکوه می‏تواند پشتوانه‏ای قوی برای توسعه و ارتقای سطح کتابخانه‏ها باشد.
حسینی خاطر نشان کرد: سایر شهروندان نیز می‏توانند با اهدای کتاب از کتابخانه‏های بلااستفاده خود در کمک به کتابخانه‏ها نقش داشته باشند.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول