اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان خبر داد:

برخورداری 30درصدی روستاهای زنجان از نعمت گاز

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان از برخورداری 30 درصدی روستاهای استان از نعمت گاز خبر داد.

برخورداری 30درصدی روستاهای زنجان از نعمت گاز
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر کریمی ظهر امروز در ستاد هجرت استان زنجان، اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی در استان انجام شده است که امیدواریم با سفر مشاور رئیس جمهور به استان زنجان شاهد خدمات‌رسانی به استان بیش از گذشته باشیم.
وی ادامه داد: روستا به عنوان پشتوانه تولید، حیات، غذا و موجودیت کشور محسوب می‌شود که از دیدگاه مقام معظم رهبری باید به ایجاد نشاط و سر زندگی در روستاهای کشور همت گماشت.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: با توجه به نقش ارزنده روستاها در تولید، توجه به مناطق محروم و مسائل و مشکلات روستائی می‌تواند نقش ارزنده‌ای داشته باشد.
وی ادامه داد: استان زنجان دارای 34 دهستان، یک هزار و 178 روستا است که از این تعداد 962 روستا دارای سکنه و 216 روستا خالی از سکنه است.
کریمی با بیان اینکه 398 هزار نفر از مردم استان در روستاها زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: 41.2 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.
وی یادآور شد: از مجموع روستاهای استان 505 روستا دارای دهیاری بوده و در 443 روستا غسال‌خانه معادل 46 درصد روستاهای استان احداث شده است.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: 68.5 درصد روستاهای استان از راه آسفالته برخودار هستند که برنامه ویژه‌ای برای آسفالته کردن راه‌های روستایی با 50 خانوار به بالا پیش‌بینی شده و تا دو سال آینده همه روستاهای استان از راه مناسب برخودار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه 228 روستای استان نیازمند افزایش محدوده بودند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با بنیاد مسکن استان طرح‌های جدید در دست اقدام برای بهبود وضعیت روستاهای استان اندیشیده شده است.
کریمی با بیان اینکه از 962 روستای استان 505 روستا دارای دهیاری هستند که از این تعداد 191 روستا از خدمات تلفن ثابت استفاده می‌کنند، افزود: 549 روستای استان دارای شبکه سیار، 113 روستا نیز دارای دفاتر مخابراتی و 206 روستا از خدمات ict  روستایی استفاده می‌کنند.
وی از برخورداری30 درصد روستاهای استان از نعمت گاز خبر داد و بیان داشت: در زمینه گاز ر‌سانی به روستاها استان عقب ماندگی دارد که باید تمهیدات لازم برای رسیدن به نرم کشور اندیشیده شود.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: 80 درصد روستاهای استان از آب آشامیدنی برخوردار بوده و 96 درصد نیز از نعمت برق برخوردارند.
وی گفت: تا سال 84، 11 هزار و 500 واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است که این میزان در سال جاری به 31 هزار و 200 واحد افزایش یافته و از 14 درصد واحدهای مقاوم سازی در سال 84، بیش از 52 درصد واحدهای روستایی استان در حال حاضر مقاوم‌سازی شده‌اند.
کریمی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان در فعالیت‌های عمران روستایی فعال هستند، خاطرنشان کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای روستاها از سه منبع اعتبارات ملی، استانی و سایر اعتبارات ابلاغ شده است.
وی از در نظر گرفتن یک هزار و 903 پروژه برای عمران روستایی استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 800 میلیارد تومان انجام می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه 10 هزار نفر در استان زنجان متقاضی مهاجرت معکوس هستند، افزود: طرح هجرت از برنامه‌های مهم استان است که در این زمینه 890 هزار نفر روز در سال جاری در این طرح مشارکت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در سال جاری نیز برای 1.5 میلیون نفر روز در قالب طرح هجرت  برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون 910 هزار نفر روز در این طرح مشارکت کرده‌اند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول