اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون عمرانی استاندار‌ استان مرکزی:

عملیات ساخت مسکن ویلایی در شهر ‌امیرکبیر اراک آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار‌ استان مرکزی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت مسکن ویلایی در قالب مسکن مهر در شهر جدید امیرکبیر از توابع اراک به زودی آغاز می‌شود، گفت: ثبت‌نام از متقاضیان واجد شرایط مسکن مهر ویلایی در این شهر نیز به‌زودی انجام می‌شود.

عملیات ساخت مسکن ویلایی در شهر ‌امیرکبیر اراک آغاز می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هوشنگ بازوند بعد از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع اجرایی شدن مسکن مهر در شهر جدید امیرکبیر از توابع اراک با اشاره به اینکه وامی که به این واحدها تعلق می‌گیرد بر اساس صنعتی‌سازی است، اظهار داشت: واحدهای ویلایی مسکن مهر در شهر جدید امیرکبیر در قطعات زمین 300 متری و بنای 100 متری ساخته می‌شود و با تسهیلات ویژه‌ در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه سهم آورده هر متقاضی تا پایان عملیات ساخت و تکمیل واحدها 80 میلیون ریال است، بیان کرد: متقاضیان باید 25 میلیون ریال آن را به صورت پیش پرداخت واریز کنند و وام مسکن مهر نیز به آنان تعلق می‌گیرد.
معاون عمرانی استاندار‌ استان مرکزی با اشاره به اینکه در چند روز آینده طی اطلاعیه‌ای توسط مدیر عامل شرکت شهر جدید امیرکبیر اراک ثبت‌نام در سطح شهر صورت می‌گیرد خاطر‌ نشان ساخت: پیش‌بینی می‌شود با ساخت واحدهای مسکونی مذکور حدود 100 هزار نفر در این شهر ساکن شوند.
مدیر کل مسکن و شهرسازی استان مرکزی نیز در این مراسم با بیان اینکه ‌استان مرکزی از استان‌های پیشرو در ساخت و ساز و بهره‌برداری در مسکن مهر است، گفت: طرح مسکن مهر با سرعت بسیار زیاد و کیفیت قابل قبولی در سطح استان مرکزی در حال اجرا است.
مهدی زندیه‌وکیلی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از شهر مهاجران صورت گرفته و در زمینه طراحی به اهداف خود رسیده و تقریبا امتیاز تمام زمین‌های موجود در این شهر واگذار شده است، ادامه داد: با توجه به تجربه ساخت و ساز در شهر مهاجران، آینده شهر جدید امیرکبیر و استقبال از آن به لحاظ اینکه سعی شده تا در ساخت و سازهای مسکن مهر در این شهر از فضاسازی و معماری اسلامی استفاده شود بسیار روشن است.
وی اظهار داشت: اقدامات اولیه در خصوص احداث شهر جدید امیرکبیر در زمینه‌های تملک، مطالعات، تصویر طرح جامع، مطالعات زلزله، مطالعات تامین آب و مطالعاتی که در خصوص یک شهر جدید بوده از سالیان گذشته انجام شده و عملا عملیات اجرایی شهر جدید امیرکبیر از ابتدای سال جاری آغاز شده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان مرکزی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت و ساز واحدهای ویلایی مسکن مهر برای نخستین بار در استان مرکزی و در شهر جدید امیرکبیر آغاز شده است و تا دو سال آینده واحدها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
زندیه‌وکیلی با اشاره به اینکه در صورت ثبت‌نام 250 متقاضی عملیات اجرایی شهر جدید امیرکبیر آغاز می‌شود و زمین برای تمام متقاضیان موجود است، ادامه داد: تعداد واحدهایی که در پروژه مسکن مهر ویلایی شروع خواهد شد بر اساس تعداد متقاضیانی خواهد بود که ثبت‌نام می‌کنند.
وی با بیان اینکه فاز اول این شهر در قالب 650 واحد است و زمان ثبت‌نام از طریق شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر به زودی اعلام خواهد شد، گفت: متقاضیان ثبت‌نام در مسکن مهر باید فاقد واحد مسکونی، متاهل و زن سرپرست خانوار باشند و در این میان زنان خودسرپرست مشروط به داشتن 35 سال سن و ارایه مستندات قانونی مبنی بر فوت یا طلاق همسر، نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و معلولان جسمی ـ حرکتی حداقل 20 ساله با معرفی سازمان بهزیستی کشور از شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن معاف خواهند بود.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر نیز در ادامه این جلسه گفت: عملیات اجرایی و مطالعات فاز دو مسکن مهر ویلایی شهر جدید امیرکبیر آغاز شده و به لحاظ اینکه در مسکن مهر تسهیلات لازم و تمام عناصر برای ساخت و ساز مهیا می‌باشد طبیعی است که برای شروع فعالیت از ظرفیت‌های مسکن مهر استفاده کنیم به همین دلیل در ابتدا از این امتیاز استفاده می‌کنیم تا طرح را با سرعت بیشتری پیش ببریم.
سعید میرزایی با اشاره به اینکه برای ساخت به متقاضیان تسهیلات 250 میلیون ریالی با سود چهار درصد پرداخت می‌شود، اظهار داشت: ساخت این واحدها حداکثر دو سال به طول می‌انجامد و تمام واحدها به صورت صنعتی ساخته می‌شود.
وی افزود: اطلاعیه و آگهی در خصوص ثبت‌نام از متقاضیان در این هفته اعلام می‌شود تا متقاضیان با روند و چگونگی ثبت‌نام به صورت کامل آشنا شوند.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر با اشاره به اینکه در احداث زیرساخت‌ها مطالعات انجام گرفته و برق مورد نیاز موجود است و به زودی مخابرات هم مستقر خواهد شد، افزود: لوله اصلی گاز نیز از کنار جاده می‌گذرد که به هنگام پیشرفت واحدها تا سطح 70 درصد، اداره گاز نیز گازکشی را آغاز می‌کند همچنین با شرکت آب و فاضلاب نیز تفاهم‌نامه‌های لازم انجام شده است و آب و فاضلاب واحد‌ها نیز به موقع احداث خواهد شد.
انتهای پیام/ش10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول